Jump to content
Annons

focusrite saffire LE Hjälp


otwo

Recommended Posts

Vet redan att det fins sånnahär trådar men hittade inget svar på dom så nu ho ppas jag att nån kan hjälpa mig 😆:rolleyes:

Har Som sagt köpt ett focusrite saffire LE, men när jag ska instalera det Så krånglar det, när jag är vid ''Waiting for firmware to boot up'' så står det att det inte funkade. så jag laddade hem en annan drivrutin på deras hemsida och instalationen gick igenom, men när jag skulle ändra så jag andvände det externa ljudkortet så finns det itne där, så jag ringde en polare å han sa att jag skulle koppla bort ljudkoret som är på moderkortet, så jag gjorde det men det funkar endå inte, hur ska jag göra, är tacksam för hjälp, har brottom med en inspelning.

MWH Otwo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vet redan att det fins sånnahär trådar men hittade inget svar på dom så nu ho ppas jag att nån kan hjälpa mig 😆:rolleyes:

Har Som sagt köpt ett focusrite saffire LE, men när jag ska instalera det Så krånglar det, när jag är vid ''Waiting for firmware to boot up'' så står det att det inte funkade. så jag laddade hem en annan drivrutin på deras hemsida och instalationen gick igenom, men när jag skulle ändra så jag andvände det externa ljudkortet så finns det itne där, så jag ringde en polare å han sa att jag skulle koppla bort ljudkoret som är på moderkortet, så jag gjorde det men det funkar endå inte, hur ska jag göra, är tacksam för hjälp, har brottom med en inspelning.

MWH Otwo

Hej!

Jag har samma problem som du med ett focusrite saffire.(Waiting for firmware to boot up)

Löste du problemet och hur gjorde du isåfall?

Jag köpte ett texas instrument firewirekort men det fungerade ändå inte.

M.v.h

Amir

Redigerat av astyle
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet redan att det fins sånnahär trådar men hittade inget svar på dom så nu ho ppas jag att nån kan hjälpa mig 😆:rolleyes:

Har Som sagt köpt ett focusrite saffire LE, men när jag ska instalera det Så krånglar det, när jag är vid ''Waiting for firmware to boot up'' så står det att det inte funkade. så jag laddade hem en annan drivrutin på deras hemsida och instalationen gick igenom, men när jag skulle ändra så jag andvände det externa ljudkortet så finns det itne där, så jag ringde en polare å han sa att jag skulle koppla bort ljudkoret som är på moderkortet, så jag gjorde det men det funkar endå inte, hur ska jag göra, är tacksam för hjälp, har brottom med en inspelning.

MWH Otwo

Hej!

Jag har samma problem som du med ett focusrite saffire.(Waiting for firmware to boot up)

Löste du problemet och hur gjorde du isåfall?

Jag köpte ett texas instrument firewirekort men det fungerade ändå inte.

M.v.h

Amir

ne jag har inte löst det:/, har oxå ett sånt firewire inbyggt blir så jävla less, har lagt ut 7000 på ny mick å ljudkort så funkar det itne bara för man inte e datanörd:S

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för FW-chipset, moderkort och grafikkort i din burk?

Uppdatera alla (ALLA) drivrutiner i burken, framförallt chipset, FW och BIOS.

Avaktivera enheter du inte använder (och som försök även de du använder men inte just vid musikskapande t ex DVD & nätverkskort).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har oxå ett liknande problem. Kan inte välja Saffirekortet som ljudkort i kontrollpanelen, har testat allt jag kan tänka mig men det vägrar funka. Visserligen är inte hela världen för mig eftersom jag kör mac och i OS X så funkar det utan problem. Men lite småstörigt att jag inte kan använda mitt ljudkort och monitorer när jag bootar upp windows.

Hoppas ni hittar en lösning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för FW-chipset, moderkort och grafikkort i din burk?

Uppdatera alla (ALLA) drivrutiner i burken, framförallt chipset, FW och BIOS.

Avaktivera enheter du inte använder (och som försök även de du använder men inte just vid musikskapande t ex DVD & nätverkskort).

grafikkortet är ett g-fororce 7600 GS

moderkort Gigabyte GA-k8nf-9.

åsså ett texas instrument OHCi-kompatibel IEEE 1394

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det XP SP2 eller något annat du kör?

vet inte vad det är jag har efter som det är brossans gamla dator, men jag håller på att laddaner sp1 nu, å den tar jag 2an å sen 3an, för det gick inte att fixa trean direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har saffire le kortet..

jag hadde ingen firewireport så jag skaffa ett Pcie firewire kort från belkin.. efter somm att Pcie-port 1 var strax ovanför grafik kortet (hujedamej) så valde jag att sätta pce-e firewirekortet på port 2 (port 1 delar oxå irq med grafik kortet å det var oxå en anledning till att skippa port 1)

Jag har inge som hällst problem. men polarn hadde erat problem med fireboxen när han använde inbyggda firewire porten på moderkortet.. men när han köpte samma firewire kort jag har vart allt bra..

Jag skulle råda er att kolla upp et PCi eller Pci-e firewire kort från belkin.. =)

saffire le på 8 ms utan strul å det funkar mer än väl till det jag gör =)

förästen se till att om ni har 6 pin på firewire porten annars måste ni koppla in ström adaptern..

// B

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jag piffar upp tråden lite. Står själv i begrepp at köpa Saffire Le kortet och måste således alltså skaffa ett firewire kort till min stationära burk. På kortets websida så rekomenderar de FW kort med IT chipset men det är alltså ingen garanti för att det kommer att fungera smärtfritt? Borde jag kanske köpa ett annat kort? I så fall vad? Broghard här tipsar ju om Belkin tex men det måste väl finnas fler användare av Saffire Le kortet där ute. Andra frågor är om det räcker gott med ett 400 mbps? PCI eller PCIE? Ja jag är novis i ämnet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...