Jump to content
Annons

Brus i Logic Pro 8


Limpo

Recommended Posts

Hej!

Tänkte höra om någon varit med om liknande.Det brusar i Logic ungefär var femte sekund... har inte varit med om det tidigare i Logic 8.

Har precis instalerat det i en Mac Pro, hade inte alls detta problem i min MacBook Pro. I MBP körde jag iofs 10.4.9 och nu i MP är det 10.4.10... kan det ha något med saken att göra? Jag har hört att det varit ljudbugg i 10.4.10 men jag hade inga problem alls i iTunes.

Övrigt så kör jag ett M-Audio Firewire Solo i väntan på ett nytt ljudkort och helt super sproilans Genelec 8030.

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

/Limpo

P.S Är det någon som upplevt några problem med Logic Studio i Leopard? Jag vågar inte uppdatera till det än. Och ursäkta om det är lite flummigt formulerat här.. jag är väldans trött:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Tänkte höra om någon varit med om liknande.Det brusar i Logic ungefär var femte sekund... har inte varit med om det tidigare i Logic 8.

Har precis instalerat det i en Mac Pro, hade inte alls detta problem i min MacBook Pro. I MBP körde jag iofs 10.4.9 och nu i MP är det 10.4.10... kan det ha något med saken att göra? Jag har hört att det varit ljudbugg i 10.4.10 men jag hade inga problem alls i iTunes.

Övrigt så kör jag ett M-Audio Firewire Solo i väntan på ett nytt ljudkort och helt super sproilans Genelec 8030.

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

/Limpo

P.S Är det någon som upplevt några problem med Logic Studio i Leopard? Jag vågar inte uppdatera till det än. Och ursäkta om det är lite flummigt formulerat här.. jag är väldans trött:)

kan det va nån plugg som kör i demo mode? En del pluggar har ju bruspulser som "demo limitation".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Jag tror inte det. Men nu när jag testar en annan låt så låter det precis som det ska och i den har jag samma pluggar igång. Men då vet jag iallafall att det inte är Logic, monitorer eller datorn iallfall.

Tack, Lars, för det snabbaste svaret i forumets historia=D

Jag ska kika mer imorrn när jag inte håller på att somna på tangentbordet.

/Limpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag hittat problemet... Amplitube som brusade.

Så XLN-Lars, du hade helt rätt. Tydligen så måste jag registrera om alla pluggar för ajg har bytt dator. Trodde inte det skulle vara några problem när jag gjorde överföringen från MBP till MP.

/Limpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...