Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

TÀnkte höra om nÄgon varit med om liknande.Det brusar i Logic ungefÀr var femte sekund... har inte varit med om det tidigare i Logic 8.

Har precis instalerat det i en Mac Pro, hade inte alls detta problem i min MacBook Pro. I MBP körde jag iofs 10.4.9 och nu i MP Àr det 10.4.10... kan det ha nÄgot med saken att göra? Jag har hört att det varit ljudbugg i 10.4.10 men jag hade inga problem alls i iTunes.

Övrigt sĂ„ kör jag ett M-Audio Firewire Solo i vĂ€ntan pĂ„ ett nytt ljudkort och helt super sproilans Genelec 8030.

Skulle vara vÀldigt tacksam för svar!

/Limpo

P.S Är det nĂ„gon som upplevt nĂ„gra problem med Logic Studio i Leopard? Jag vĂ„gar inte uppdatera till det Ă€n. Och ursĂ€kta om det Ă€r lite flummigt formulerat hĂ€r.. jag Ă€r vĂ€ldans trött:)

Annons
Postat
Hej!

TÀnkte höra om nÄgon varit med om liknande.Det brusar i Logic ungefÀr var femte sekund... har inte varit med om det tidigare i Logic 8.

Har precis instalerat det i en Mac Pro, hade inte alls detta problem i min MacBook Pro. I MBP körde jag iofs 10.4.9 och nu i MP Àr det 10.4.10... kan det ha nÄgot med saken att göra? Jag har hört att det varit ljudbugg i 10.4.10 men jag hade inga problem alls i iTunes.

Övrigt sĂ„ kör jag ett M-Audio Firewire Solo i vĂ€ntan pĂ„ ett nytt ljudkort och helt super sproilans Genelec 8030.

Skulle vara vÀldigt tacksam för svar!

/Limpo

P.S Är det nĂ„gon som upplevt nĂ„gra problem med Logic Studio i Leopard? Jag vĂ„gar inte uppdatera till det Ă€n. Och ursĂ€kta om det Ă€r lite flummigt formulerat hĂ€r.. jag Ă€r vĂ€ldans trött:)

kan det va nÄn plugg som kör i demo mode? En del pluggar har ju bruspulser som "demo limitation".

Postat

Hmm... Jag tror inte det. Men nu nÀr jag testar en annan lÄt sÄ lÄter det precis som det ska och i den har jag samma pluggar igÄng. Men dÄ vet jag iallafall att det inte Àr Logic, monitorer eller datorn iallfall.

Tack, Lars, för det snabbaste svaret i forumets historia=D

Jag ska kika mer imorrn nÀr jag inte hÄller pÄ att somna pÄ tangentbordet.

/Limpo

Postat

Nu har jag hittat problemet... Amplitube som brusade.

SÄ XLN-Lars, du hade helt rÀtt. Tydligen sÄ mÄste jag registrera om alla pluggar för ajg har bytt dator. Trodde inte det skulle vara nÄgra problem nÀr jag gjorde överföringen frÄn MBP till MP.

/Limpo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.