Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj i stugan 😄

Sitter å kollar in UAD och Powercorekorten som jag tror är helt ok men,

jag är alltså bara ute efter effekter, reverber, chorus och delay och inte alla dessa

olika pluggar som ingår i korten utan bara rena effekter för avlastning av min dator..

Comp och eq tar jag ifrån min Liquidmix så det har jag ingen användning av i ett x-trakort..

Så frågan är, gär det att köpa ett sådant kort och bara välja det jag behöver i effektväg ?? 😎

Annons
Postat

Ja du kan välja att köpa det du bara behöver. Men om du bara ska satsa på effekter som reverb och delay mm så tycker jag att du ska satsa på TC. Dels så kom dom nyligen med en kraftigare burk, den tredje i ordningen. Och dels att dom har sjukt bra reverber/delayer. UAD däremot har aldrig uppdaterat sina kort. 7-8 år lastgamla chip. Plus att UAD satsar mer gamla kompressorer och eq's. Det finns några reverb men dom flesta är dåliga. Det enda dom lyckats riktigt bra med är Plate 140, det låter snuskigt bra. Och även gamla Roland space echo, ett delay som låter riktigt bra. Men annars så är kompressorer och liknande UAD's starka sida. Så satsa på TC.

Postat

Hej!

Med Powercore Unplugged kan du välja de pluggar du absolut behöver. Kortet är det samma som MkII, men levereras ju självfallet tomt (Det kräver 1 plug-in för att fungera...)

Så då kan du välja allt utom compressorer och eq's.

Mer info hittar du på Fitzpatrick.

Baj baj

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.