Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj i stugan 😄

Sitter Ä kollar in UAD och Powercorekorten som jag tror Àr helt ok men,

jag Àr alltsÄ bara ute efter effekter, reverber, chorus och delay och inte alla dessa

olika pluggar som ingÄr i korten utan bara rena effekter för avlastning av min dator..

Comp och eq tar jag ifrÄn min Liquidmix sÄ det har jag ingen anvÀndning av i ett x-trakort..

SĂ„ frĂ„gan Ă€r, gĂ€r det att köpa ett sĂ„dant kort och bara vĂ€lja det jag behöver i effektvĂ€g ?? 😎

Annons
Postat

Ja du kan vÀlja att köpa det du bara behöver. Men om du bara ska satsa pÄ effekter som reverb och delay mm sÄ tycker jag att du ska satsa pÄ TC. Dels sÄ kom dom nyligen med en kraftigare burk, den tredje i ordningen. Och dels att dom har sjukt bra reverber/delayer. UAD dÀremot har aldrig uppdaterat sina kort. 7-8 Är lastgamla chip. Plus att UAD satsar mer gamla kompressorer och eq's. Det finns nÄgra reverb men dom flesta Àr dÄliga. Det enda dom lyckats riktigt bra med Àr Plate 140, det lÄter snuskigt bra. Och Àven gamla Roland space echo, ett delay som lÄter riktigt bra. Men annars sÄ Àr kompressorer och liknande UAD's starka sida. SÄ satsa pÄ TC.

Postat

Hej!

Med Powercore Unplugged kan du vÀlja de pluggar du absolut behöver. Kortet Àr det samma som MkII, men levereras ju sjÀlvfallet tomt (Det krÀver 1 plug-in för att fungera...)

SÄ dÄ kan du vÀlja allt utom compressorer och eq's.

Mer info hittar du pÄ Fitzpatrick.

Baj baj

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.