Jump to content
Annons

Vill bara skriva att GarageBand Àr kul!!


chrisB

Recommended Posts

😎

Dvs för de som inte kan förstĂ„ . . . 😉

GarageBand Àr ett mycket bra verktyg för att skriva lÄtar.

Artikel kommer i nĂ€sta nr av tidningen men frĂ„gor/kommentarer kan skrivas hĂ€r i "Övriga".

Är det nĂ„gon annan som har testat den?

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Intresseklubben antecknar...

NÀmen seriöst, det Àr lite onödigt att spamma ner forumet med sÄnt man kan gÄ och klottra pÄ sin vÀgg istÀllet...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Intresseklubben antecknar...

NÀmen seriöst, det Àr lite onödigt att spamma ner forumet med sÄnt man kan gÄ och klottra pÄ sin vÀgg istÀllet...

Hur dÄ menar du?

Att jag spammar forumet?

😉

Trist attityd tycker jag. Seriöst alltsÄ . . .

😎

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag fattar ingenting 😉

GarageBand Ă€r vad jag förstĂ„r ett mac baserat program för musik produktion ... hur det fungerar eller vad det resulterar i vet jag inte 😎

Just det. Garage Band Àr ett musikprogram som kostar 490 kr och lÄter bra. Bara för Mac.

Men Garage Band Àr ocksÄ en musik sajt för att publicera ens musik.

Apples program

Musiksajten

Hur det fungerar kan ni lÀsa om i Studio i nÀsta nummer.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

@Viktor: Garage Band Àr ett för sÄvÀl Apple som för musiker intressant inspelningsprogram som med aggressiv prissÀttning har alla möjligheter att bli mycket vÀlanvÀnt. Vad Àr mer naturligt att en recensent gÄr ut och frÄgar pÄ ett forum om erfarenheter kring ett program som ska testas? PÄ detta vis har framsynta lÀsare möjlighet att belysa styrkor och svagheter i nya program - nÄgot som alla vinner pÄ i lÀngden. En eventuell svaghet kan vi genom tillverkare eller distributör fÄ utredd eller bekrÀftad. Se det som en möjlighet istÀllet för att avvisa.

Mvh

.björn.

EDIT: förtydligade.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...
Shine (oregistrerad)
😎

Dvs för de som inte kan förstĂ„ . . . 😳

GarageBand Àr ett mycket bra verktyg för att skriva lÄtar.

Artikel kommer i nĂ€sta nr av tidningen men frĂ„gor/kommentarer kan skrivas hĂ€r i "Övriga".

Är det nĂ„gon annan som har testat den?

Jag har testat det.

Och kan bara hÄlla med dej.

Garageband Àr ett mkt kompetent program med tanke pÄ vad det kostar, Apple har verkligen lyckats.

Det Àr enkelt och roligt. Det ger Àven den mest oerfarne musikern möjlighet att Ästakomma nÄgot musikaliskt som faktiskt lÄter bra.

Det Àr inget prg för Pro insp men mkt vÀl för Pre-produktion.

Blev bÄde förvÄnad och glatt överaskad över hur bra effekterna lÄter.

Har ej testat hur extra paketet lÄter som man kan köpa till utan endast den lilla versionen som följer med, men den innehÄller en hel del bra grejer och mkt för att vara "bantad" pÄ loopar och effekter

För er som kör mac sÄ Àr det inte mkt att tveka pÄ att köpa iLife för simpla 499kr.

mvh

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Blev bÄde förvÄnad och glatt överaskad över hur bra effekterna lÄter.

Har ej testat hur extra paketet lÄter som man kan köpa till utan endast den lilla versionen som följer med, men den innehÄller en hel del bra grejer och mkt för att vara "bantad" pÄ loopar och effekter

Kul att du har kul, JamPack Àr bra att ha ocksÄ, glöm inte att ladda hem gratisloopar för GB pÄ Hitta hÀr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 Ă„r senare...

Är det nĂ„gon som har nĂ„got Jam Pack? Jag undrar lite över hur mycket mjukvaruinstrument man fĂ„r för pengarna. Loopar skyr jag som pesten.

Demona pÄ apples sida lÄter ju sjuuukt bra, men jag antar att mycket bestÄr av loopar dÀr. Eller?

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag kollade prcis in vad GB 3.0 innehÄller för nyheter. Och jag blev faktiskt ganska sugen pÄ att köpa denna version.

Visst kanske inte podcast funktionen Àr sÄ spÀnnande i sig men det verkar ju som att det finns lite digitalradio sÀndnings kÀnsla över vissa saker. NÀrmast tÀnker jag pÄ "sound effects on the fly" funktionen vilket jag hoppas innebÀr att man kan, medan man spelar in, trigga medföljande och egenkomponerade effekter, jinglar, signaturer och reklamspotar. Intressant. "Ducking" funktionen fÄr vÀl ses som en extra liten kul sak. Kan nog bli ett lÀttanvÀnt och vÀrdefullt instrument i kommande undervisning. Detta innebÀr till viss del att GB har gÄtt frÄn att vara ett pre-prod. radioprogram till att kunna anvÀndas för simulering av livesÀndning.

Dessutom, som grÀdde pÄ moset, finns det nu ett videospÄr i GB sÄ att man kan importera iMovie filmer och ljudsÀtta dem dÀr. Ett stort steg framÄt frÄn att bara ha tre ljudspÄr i iMovie. OcksÄ ett bra instrument för undervisning i ljudmedier.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

iofs. sÄ kan jag inte hitta hur man lÀgger upp lÄtlistor eller starta/stoppar dessa. Finns inte detta kan man ju inte anvÀnda enbart prog.et till livesimulering. Men man kan ju fortfarande spela in med hjÀlp av CD-spelare och mixer osv.

PS. iChat intervju funktionen var ocksÄ kul, men kanske inte sÄ anvÀndbar i alla lÀgen.

Redigerat av Hazard
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...