musik (oregistrerad) Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Hej! Jag/vi ska ha en spelning på Konserthuset i Göteborg kommande år. Hur trycker man biljetter? Jag blev tidigare erbjuden (till min förvåning) att få spela på Jazzfestivalen i Florida av. När jag frågade hur man praktiskt skulle fixa biljetter, så sa de bara "det är inga problem". Jag har varken sagt bu eller bä till det ännu. Avvaktar. Alltså: Var kommer biljetterna ifrån? Ska jag anlita ett tryckeri? Jag/vi har ingen arrangör/manager och har aldrig uppträtt förut. 😛 :musik
Anders F Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Först skulle jag fråga konserthuset om de har någon deal med något tryckeri. Alternativet och billigaste är att ni trycker egna som man sedan kan köpa av er, på konserthuset och kanske på några andra ställen. Jag tror vi tryckte egna biljetter och sålde när jag spelade på konserthuset, men är inte alls säker då inte jag stod för det. Satt upp en show innan sommaren och då stod de vi hyrde lokalen av för biljetterna. //Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.