Jump to content
Annons

Tipsa mig om house musik


supreme

Recommended Posts

En kille på jobbet pulade in en skiva i skivspelaren och ut kom något jag inte kunde sätta fingret på. Som lät otroligt bra. Jag frågade honom och han sa att det va house.

Har frågat honom sen i efterhand om vad det va för grupp/artist men han kom inte ihåg. Så nu vill jag alltså på bred front utforska denna musikgenre. Så...

tipsa mig.. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En kille på jobbet pulade in en skiva i skivspelaren och ut kom något jag inte kunde sätta fingret på. Som lät otroligt bra. Jag frågade honom och han sa att det va house.

Har frågat honom sen i efterhand om vad det va för grupp/artist men han kom inte ihåg. Så nu vill jag alltså på bred front utforska denna musikgenre. Så...

tipsa mig.. =)

Daft Punk

Mylo

KLF(Stadium House)

Marshall Jefferson

S'Express

Lil Louis

Phuture

David Guetta

Modjo

Bob Sinclar

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

En kille på jobbet pulade in en skiva i skivspelaren och ut kom något jag inte kunde sätta fingret på. Som lät otroligt bra. Jag frågade honom och han sa att det va house.

Har frågat honom sen i efterhand om vad det va för grupp/artist men han kom inte ihåg. Så nu vill jag alltså på bred front utforska denna musikgenre. Så...

tipsa mig.. =)

Har du nån koll på vad det var för slags house? Hård electro? Glad disco? Soft deep?

Finns ganska många underdelningar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En kille på jobbet pulade in en skiva i skivspelaren och ut kom något jag inte kunde sätta fingret på. Som lät otroligt bra. Jag frågade honom och han sa att det va house.

Har frågat honom sen i efterhand om vad det va för grupp/artist men han kom inte ihåg. Så nu vill jag alltså på bred front utforska denna musikgenre. Så...

tipsa mig.. =)

Har du nån koll på vad det var för slags house? Hård electro? Glad disco? Soft deep?

Finns ganska många underdelningar 😄

Axwell

pryds

angello

Ingrosso

a.k.a Swedish house mafia

Alex Gaudino

Benny benassi

Deep Dish

Dj Antoine

Elektrofachgeschäft 😄

Global deejays

Junior Jack

Spencer&Hill

Sandro Monte

Studio B

The Attic

Yves larock

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...