Jump to content
Annons

waveLab:convert wav to mp3


xlin

Recommended Posts

hej!, jag håller på att koventera från wav till mp3, har testat en massa olika program och alla verkar bjuda på lite silence i början och slut...mycket irriterande.

waveLab verkar ju hyffsat seriöst och borde ju kunna lösa en såhär grej.

känns som att jag testat alla intällningar men utan resultat.

hur gör man?

senast testade jag Acoustica Mp3 To Wave Converter Plus som till och med har ett alternativ,

automatically remove silence befor and after song. vilket inte fungerar alls!!

tack på förhand

_xlin

Redigerat av xlin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tack för svar men varken ctrl+e eller winLame ger något vidare resultat. lägger fortfarande till ca 25 ms till början och slut..

winLame har även ett alternativ nogaprecording som inte heller funkar, konstigt?!

känns ju inte som att det ska vara såhär, men jag kan inte hitta något fel :|

någon som har något tips?

tack på förhand

_xhlin

Redigerat av xlin
Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svar men varken ctrl+e eller winLame ger något vidare resultat. lägger fortfarande till ca 25 ms till början och slut..

winLame har även ett alternativ nogaprecording som inte heller funkar, konstigt?!

känns ju inte som att det ska vara såhär, men jag kan inte hitta något fel :|

någon som har något tips?

tack på förhand

_xhlin

ser du att det är tillagd tystnad i början & slutet av filen när du tittar på den i wavelab?

om du lyssnar på deni repeat i mediaplayer tlx så blir deten fördrjning innan den går om igen

men i winamp så blir det inte det & där funkar det utmärkt att lyssna på loopar osv osv

för saken är att jag gör alla mina mp3:or i wavelab & för mig lägger den inte till någon ting

om det nu är så att du sertystnaden..vad händer om du klipper bort den & sparar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...