Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena tjena!

Hade tÀnkt att börja spela in lite gitarr vid datan, jag spelar metal (typ in flames, dark tranquility och alla andra göteborgsband) och jag undrar vad jag behöver?

Jag har Cubase SX3 sÄ nÄtt program behöver jag typ inte.

Jag behöver dock ett externt ljudkort för att koppla in gitarren i datan men vad Àr ett bra sÄdant, Àr bered att lÀgga ut 2000max men helst under 1300, och Àr det nÄtt mer jag behöver? mer hÄrdvaru grejer lr program kanske?

Mvh, Adam!

Annons
Postat

Jag skulle tipsa om en Toneport.

Ljudkort och gitarrstÀrkare i ett, du kan Àven koppla in mic till sÄng eller nÄt om du vill.

Perfekt om du inte vill börja micka upp förstÀrkare och sÄnt. Kostar kring 1500 spÀnn

Postat

Jag har en toneport UX1. Är kanon nöjd. Ångrar lite nu att jag inte köpte en UX2. DĂ„ den har fantommatning, men hade inget behov av det dĂ„ jag köpte UX1:an.

Postat

Tror en toneport lÄter riktigt bra blir nog en sÄn men vad Àre stor skillnad mellan UX1 och UX2 funderar pÄ UX2 men om det Àr liten skillnad tar jag nog UX1

Postat

Kolla lite pÄ Line 6's hemsida.

Funderar sjÀlv pÄ att skaffa ett sÄnt hÀr (UX2), men undrar om det finns medhörning och om det Àr ASIO.

Hur fungerar det att köra hela cubase pÄ detta ?

Postat

Återupprepar vad som stĂ„r ovan. Kolla in Line6 hela sortiment. Det Ă€r ju fullt möjligt att koppla in flera av modellerna ur Pod-serien direkt till datorn (XT, X3 och PocketPod Ă„tminstone) och dĂ„ har du en radda bra effekter och förstĂ€rkarmodelleringar dessutom.

Fördelen med Toneport serien Àr ju att du Àven kan mata in mikrofoner och dÄ blir den mer allsidig, sÀrkild om du redan har de gitarrljud du tycker att du behöver (det Àr iofs betydligt enklare att spela in direkt via USB-kabeln Àn att micka upp en förstÀrkare tycker jag).

Jag vill Àven passa pÄ att slÄ ett slag för Toneport KB37 (http://www.line6.com/toneportkb37/) som Àr en UX2 med ett litet klaviatur. KB37 anvÀnder sig liksom Pod-familjen av Gearport programvaran och det ingÄr modelleringar för gitarr, bas och sÄng. Nu har du iofs Cubase men i paketet medföljer dessutom en lightversion av Ableton Live. Med andra ord innehÄller KB37 det mesta du behöver för att fÄ en bra digital hemstudiogrund. Jag har en och Àr MYCKET nöjd. Det enda ytterligare program jag anvÀnder Àr Reason (Line6 Àr ÄterförsÀljare) för att kunna utnyttja klaviaturet till fullo.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.