Jump to content
Annons

Addictive Drums

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har en laptop, med CPU 3,2 GHz och max RAM=2 GB. Tänkte skaffa Addictive Drums.

Men jag måste få veta om den har några nackdelar/jag har ett antal frågor:

1) Hur gick det att köra den ihop med Cubase LE? Det var något med drag-och drop-funktionen som inte fungerade, eller? Jag har ju bara Cubase LE - kan jag köra Addictive Drums då och HUR gör jag när jag ska skapa egna trumpatterns i så fall? Kort sagt, går det utmärkt att använda Cubase LE till Addictive Drums?

2) Den kan inte användas tillsammans med Digitaltrumset väl? Inte för att det skulle behövas kanske, men eventuellt skulle det vara "kul" eller bra vid livebruk.

3) Att den inte har vispar och mallets ännu vet jag om, men de kommer kanske vid årsskiftet?

:rolleyes:

sen pasta//:musik

Annons
Postat
Hej!

Jag har en laptop, med CPU 3,2 GHz och max RAM=2 GB. Tänkte skaffa Addictive Drums.

Men jag måste få veta om den har några nackdelar/jag har ett antal frågor:

1) Hur gick det att köra den ihop med Cubase LE? Det var något med drag-och drop-funktionen som inte fungerade, eller? Jag har ju bara Cubase LE - kan jag köra Addictive Drums då och HUR gör jag när jag ska skapa egna trumpatterns i så fall? Kort sagt, går det utmärkt att använda Cubase LE till Addictive Drums?

2) Den kan inte användas tillsammans med Digitaltrumset väl? Inte för att det skulle behövas kanske, men eventuellt skulle det vara "kul" eller bra vid livebruk.

3) Att den inte har vispar och mallets ännu vet jag om, men de kommer kanske vid årsskiftet?

:rolleyes:

sen pasta//:musik

1. Allt funkar utom just drag'n'drop. Du kan importera AD-looparna med CUbase "File/Import midi file". I nästa version av LE ska problemet vara löst. Du kan också programmera dina egna beats precis som i andra cubaseversioner, genom att spela på ett midi keyboard eller rita in tonerna.

2. Ja och nej, man kan mappa om tonerna med en "drum map" i Cubase så att det stämmer mot ett digitaltrumset, men fullt stöd för tex variabel hihat kommer i en framtida update.

3. Det första ADpaket börjar bli färdigt, men detta innehåller inte vispar. Vispar kommer dock 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.