Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Ska börja med att nämna att jag är en nybörjare på inspelning. jag håller nu på att testa Addictive Drums. Jag använder Cubase samt Roland TD-3 med Midi och spelar alltså trummor själv. Finns det några inställningar man kan göra för hi-hat i AD? Har testat Ezdrummer och där verkar det funka bättre med just hi-hat. problemet jag har med AD är att det bara verkar finnas 2 lägen: Helt stängd eller helt öppen hi-hat. Det borde gå att fixa i AD men frågan är hur..?

Tacksam för svar

Tobbe

Annons
Postat
Ad är väl inte anpassad för digitala trummor än eftersom det inte följer GM kompabilitet. JAg tror att det skall fixas till nästa version. :rolleyes:

Jodå,det finns mappning från AD till GM så det funkar

Postat
Hej

Ska börja med att nämna att jag är en nybörjare på inspelning. jag håller nu på att testa Addictive Drums. Jag använder Cubase samt Roland TD-3 med Midi och spelar alltså trummor själv. Finns det några inställningar man kan göra för hi-hat i AD? Har testat Ezdrummer och där verkar det funka bättre med just hi-hat. problemet jag har med AD är att det bara verkar finnas 2 lägen: Helt stängd eller helt öppen hi-hat. Det borde gå att fixa i AD men frågan är hur..?

Tacksam för svar

Tobbe

Det finns inga inställningar för edrums alls i AD 1.0. Så du måste hitta nåt sätt att omvandla dina hihatpedalrörelser till olika tangenter i AD.

Kan TD3 skicka ut till olika tangenter bereonde på hihatpedalposition? Har för mig att vissa trummoduler kan det..?

Postat
Hej

Det kan nog tänkas finnas det i TD-3 modulen. Men jag vet inte hur jag ska använda det...ska det ställas in i TD-3 modulen då?

Om du öppnar AD's keymap (klicka på "?" i högra hörnet) så kan du se var de olika hihattangenterna ligger. så det du behöver är nån inställning som kan skicka ut till de olika öppningsgraderna av HH open (A/B/C/D) beroende på hihatpedalens position. Nån som har kläm på TD3, om detta går?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.