Jump to content
Annons

Jag, sångare och gitarrist.


Shinji

Recommended Posts

Hej!

Jag har massa tid över och tänkte därför att det är kul för er att veta vem jag är. Jag har nyligen fyllt 20 år, och har skapat mig ett enormt intresse för musiken sedan jag fick min första gitarr, även om sången är min starka sida.

Just nu sitter jag och drömmer om min egna "studio" som jag tänker ta mig tid till att bygga, och denna gången med kvalité istället för kvantitet. Säljer de gamla budgetprylarna, och satsar på inte dyrt, men ekonomiskt lönsamma prylar. Så ge mig gärna tips på vad för mikrofon, ljudkort, dator osv, om ni har lust!

Är det någon som är intresserad av en sångare för inspelning eller hobby projekt tveka inte att höra av dig, skulle tycka det var väldigt roligt att prova på någonting utifrån dom jag spelar med varje dag (vi är inte ett band, utan goda vänner).

Det var lite om vem jag är!

Hälsningar

Henrik Grundén

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har massa tid över och tänkte därför att det är kul för er att veta vem jag är. Jag har nyligen fyllt 20 år, och har skapat mig ett enormt intresse för musiken sedan jag fick min första gitarr, även om sången är min starka sida.

Just nu sitter jag och drömmer om min egna "studio" som jag tänker ta mig tid till att bygga, och denna gången med kvalité istället för kvantitet. Säljer de gamla budgetprylarna, och satsar på inte dyrt, men ekonomiskt lönsamma prylar. Så ge mig gärna tips på vad för mikrofon, ljudkort, dator osv, om ni har lust!

Är det någon som är intresserad av en sångare för inspelning eller hobby projekt tveka inte att höra av dig, skulle tycka det var väldigt roligt att prova på någonting utifrån dom jag spelar med varje dag (vi är inte ett band, utan goda vänner).

Det var lite om vem jag är!

Hälsningar

Henrik Grundén

trevligt! Hur låter du ungefär? Finns det något inspelat? För det kan eventuellt vara intressant 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen! sångare är jag alltid i behov av, vad gillar du för musik att sjunga till?

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen! sångare är jag alltid i behov av, vad gillar du för musik att sjunga till?

Jag lyssnar i princip bara rock och pop, och därför så sjunger jag helst till mjukare rock och eventuellt pop med piano och gitarr. Så fort jag skaffat mig en riktig kondensmikrofon skall jag ladda upp låtar där jag sjunger, har massa material utan sång, som jag själv gjort men väntar på att jag köpt en bra kondensmikrofon.

Link to comment
Dela på andra sajter

den billigste kondensator mic som folk brukar rekomendera är studio projects B1 och Behringer B1 som båda kosta 995.- om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...