Jump to content
Annons

Vilken DVD ska jag köpa?


m_ericsson

Recommended Posts

Annons

Utan att veta vad Musikbörsen har att erbjuda, så kan jag rekommendera Rock Discipline med John Petrucci. Många oerhört bra övningar att kunna.

Och vad du än gör, HÅLL DIG BORTA från allt vad Yngwie Malmsten heter. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att jag har fel, men du kanske bör hålla dig borta ifrån den svenska "Plej" serien. Snygg och fräsch men ush vad den känns löjlig. Som musikläraren när man är 8 år och skall börja lira för första gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att jag har fel, men du kanske bör hålla dig borta ifrån den svenska "Plej" serien. Snygg och fräsch men ush vad den känns löjlig. Som musikläraren när man är 8 år och skall börja lira för första gången.

Behövs ingen DVD när det finns youtube, skriv in låten i sökrutan och lär av hur andra spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att veta vad Musikbörsen har att erbjuda, så kan jag rekommendera Rock Discipline med John Petrucci. Många oerhört bra övningar att kunna.

Och vad du än gör, HÅLL DIG BORTA från allt vad Yngwie Malmsten heter. 🙂

Rock Discipline handlar minst lika mycket om att spela fort och skryta som Yngwie Malmsteens videor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att jag har fel, men du kanske bör hålla dig borta ifrån den svenska "Plej" serien. Snygg och fräsch men ush vad den känns löjlig. Som musikläraren när man är 8 år och skall börja lira för första gången.

Ibland kan det nog vara vad man behöver! Den funkade hyfsat för mig i alla fall. Beror ju självklart på vad man redan kan också. Själv kunde jag inte ta ett enda ackord.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

mkt bra teknikbok: JOdy Fisher - 30 day guitar workout. Bok + DVD där du nöter in grunderna på ett bra sätt.

sen finns det inte mycket att hämta bland instruktionsvideon eftersom tekniken redan sitter där. då kan du vända dig till böcker som tar upp det du är intresserad av, vare sig det är blues, jazz, rock mm

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Utan att veta vad Musikbörsen har att erbjuda, så kan jag rekommendera Rock Discipline med John Petrucci. Många oerhört bra övningar att kunna.

Och vad du än gör, HÅLL DIG BORTA från allt vad Yngwie Malmsten heter. 😄

Rock Discipline handlar minst lika mycket om att spela fort och skryta som Yngwie Malmsteens videor.

Förvisso har du rätt i att J.P lirar snabbt, men videon innehåller massvis med otroligt nyttiga *Warmup's övningar*..

Denna video e den absolut bästa jag har sett hitintills, när det gäller mångsidighet i övningarna :rolleyes:

Att spela fort kräver sin gitarrist, de som gnäller mest är de som inte kan eller har talang för att spela snabbt 😉

Redigerat av Biran
Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar Method II är en alldeles utmärkt CD med presentationsmjukvara, ackord och tabulaturer som passar både nybörjare och vana gitarrister. Här avhandlas allt från visa till rock.

Förtydligande: Som den observante kanske redan har listat ut är denna är på engelska.

//K-G

Redigerat av KaptenGnissel
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att veta vad Musikbörsen har att erbjuda, så kan jag rekommendera Rock Discipline med John Petrucci. Många oerhört bra övningar att kunna.

Och vad du än gör, HÅLL DIG BORTA från allt vad Yngwie Malmsten heter. 😛

Rock Discipline handlar minst lika mycket om att spela fort och skryta som Yngwie Malmsteens videor.

Förvisso har du rätt i att J.P lirar snabbt, men videon innehåller massvis med otroligt nyttiga *Warmup's övningar*..

Denna video e den absolut bästa jag har sett hitintills, när det gäller mångsidighet i övningarna 😳

Att spela fort kräver sin gitarrist, de som gnäller mest är de som inte kan eller har talang för att spela snabbt 😉

Hehe, Agreed. Av alla jag hört såga Yngwie(och det är rätt många) är det 1 som själv kan spela fort 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...