Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag har en färdig låt i Guitar Pro som jag vill lägga sång på. Frågan är då hur jag ska exportera låten till ett inspelningsprogram utan att förlora Guitar Pro-ljuden. Jag har provat att micka en högtalare och spela in låten till ett inspelningsprogram men ljudkvalitén blev lidande. Finns det något sätt att göra detta? Exportera till mp3 på en gång t ex?

Kanske det går att spela in ljuden som går ut ur datorn direkt till ett inspelningsprogram utan att de lämnar högtalarna?

Tacksam till alla möjliga förslag! 😳

Annons
Postat

Det bästa sättet.....tycker jag iaf, är att exportera det som en midi-fil och sen importera det i ett annat program som tex FL Studio. Då kan du få faaaan så mycket bättre ljud med bättre instrument för att därefter exportera som mp3.

Postat

Guitar Pro, och liknande program, använder standardinstrumenten som finns inbyggda i alla ljudkort. Dessa låter inte bra, så är det bara, så tipset att exportera som en midi-fil är det allra bästa. Då kan du i utvalt inspelnignsprogram gå in och ersätta varje ljud med ett mycket bättre instrument.

Om du dock inte har möjlighet till detta, så leta under Exportera-menyn under File (tror jag det är). Där kan du exportera till en mängd format, bland annat till ljudfiler. Dock verkar detta lite buggigt, och jag personligen har aldrig fått det att fungera. 😊

Postat (redigerat)
Guitar Pro, och liknande program, använder standardinstrumenten som finns inbyggda i alla ljudkort. Dessa låter inte bra, så är det bara, så tipset att exportera som en midi-fil är det allra bästa. Då kan du i utvalt inspelnignsprogram gå in och ersätta varje ljud med ett mycket bättre instrument.

Om du dock inte har möjlighet till detta, så leta under Exportera-menyn under File (tror jag det är). Där kan du exportera till en mängd format, bland annat till ljudfiler. Dock verkar detta lite buggigt, och jag personligen har aldrig fått det att fungera. 😊

Jo jag vet att ljuden inte är världens bästa men jag har fått det att låta bra ändå för att vara guitar pro och är väldigt nöjd med soundet. Testade att importera midi-fil i Fruity Loops men hittar helt enkelt inga ljud som fungerar lika bra där. Plus att det blir krångligt att ersätta trummorna då alla trumslag (kick, snare osv) hamnar i samma spår.

Tack för idén ialafall men jag vill gärna ha det exakt som i guitar pro ironiskt nog.

Att exportera som .Wav fungerar inte. Då spelar den in med micken :s.

Redigerat av Dejavo
Postat (redigerat)

Jo jag vet att ljuden inte är världens bästa men jag har fått det att låta bra ändå för att vara guitar pro och är väldigt nöjd med soundet. Testade att importera midi-fil i Fruity Loops men hittar helt enkelt inga ljud som fungerar lika bra där. Plus att det blir krångligt att ersätta trummorna då alla trumslag (kick, snare osv) hamnar i samma spår.

Tack för idén ialafall men jag vill gärna ha det exakt som i guitar pro ironiskt nog.

Att exportera som .Wav fungerar inte. Då spelar den in med micken :s.

Ok.... men om du är nöjd med ljudet så är det bara att använda fruity LSD har jag för mig att det heter i mixern o ändra channeln där så låter det likadant som i Guitar Pro för att därefter kunnas exporteras till en mp3

Finns en tutorial här: http://www.ultimate-guitar.com/forum/showt...king+track+midi

Om du läser den från början så får du oxå reda på hur du löser trumproblemet du hade....

Redigerat av Flebbo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.