Jump to content
Annons

LARS - Det Förlorade Landet


Lars-Olof

Recommended Posts

LÅTNAMN: Det Förlorade Landet

ARTIST/GRUPP: LARS

GENRE: Progg

LÅTLÄNGD: 5:05

KOMPOSITÖR: Lars & Lars

PRODUCENT: Lars & Lars

EV. MEDVERKANDE: Widde på munspel och George Bush som sig själv...

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,65 MB

LÅTLÄNK: Det Förlorade Landet

En låt från i fjol som skrevs som en reaktion på Irakkriget men som åter är aktuell med tanke på det stundande valet i USA. Kommentarer och kritik mottages tacksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bengan (oregistrerad)

Det var minsann progg. Ett vettigt budskap som jag inte orkade ta till mig ikväll kanske. Har du line-at gitarren förresten?? Det låter lite plonkigt, men som sagt...det låter proggprogg a la hela 70-talet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är det väl ingenting att säga om. Argt agurakomp i Am F E är väl använt sådär 66000 progglåtar tidigare och ingen bryr sig väl så jättemycket om denl, det är väl snarare texten som du vill ha betyg på antar jag?

Och visst, det låter bitskt som det ska, Bush-sampling och allt ger rätt stämning.

Men.....alltså, är det inte lite uttjatat ämne? Michael Moore tjänar ju miljoner på att hata Bush för tillfället och det har väl inte funnits någon tacksammare president sen Nixon att raljera kring för alla proggband.... Så, sorry, men jag säger "gääsp".

Snyggt paket annars, bra sång, så betyget blir 3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själv inte att den politiska aspekten (textinnehållet) är något att diskutera på ett studioforum. Recenserar hellre "She loves you" i så fall, men det säkert finns andra forum får sådant.

Ljudmässigt däremot så låter gitarren riktigt kasst i mina öron. för mig låter det som någon semielektrisk/elgitarr sak genom en liten förstärkare/linad direkt genom en mixer/eq. Någon akustisk kropp hör jag iallafall inte, sådana här strängklangsbaserade ljud hör bäst hemma i "kvint-akords-genren"

Prova istället att göra en riktig uppmickning av en akustisk gitarr, då har du lite roligare saker att lägga sången på. Tyvärr känns det som det saknas en riktig känsla(när det gäller sången), som jag tycker är viktig i den här genren.

Men låten kan du ju definitivt jobba vidare på, det är ju en typsik progglåt och låter som en sådan oxå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan: Gött att det låter progg! Det ska det göra! 🙁 Se nedan angående gitarren.

Hammagrella: A Dm E, men annars var det rätt. 🙂 Visst kan jag hålla med om att ämnet är uttjatat men vi tyckte nog ändå att den här låten behövdes, därför skrev vi den. Fast nu var det nog egentligen mest ljudet jag ville ha feedback på. Vi ska förmodligen spela in två nya låtar till helgen och då kan det vara trevligt med lite nya fräscha tips så man inte fastnar i samma spår som förut...

Andreas L: Tack för tipsen! En halvakustisk stålsträngad direkt genom mixer är precis rätt 🙂 Vi ska nog experimentera lite mer med att micka upp den akustiska guran till helgen. Vad gäller sången är väl tanken att den ska låta lite småarg även om jag kan hålla med om att den är ganska onyanserad.

eckan: You the man! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...