Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag använder Cubase SX3 och allt fungerar bra förutom midit som det alltid är lite strul med. När jag använder Broomstick Bass och ska spela in ett spår med automatisering så kommer jag typ halvvägs i låten, sedan försvinner midiljudet och ingen signal går fram till kanalen. Då måste jag starta om Cubase. Ibland startas det om med lite latency på keyboard och ibland är latency i princip noll. Jag undrar om det här med att signalen upphör kan ha att göra med någon overload eftersom automatiseringen i broomstick spelar ganska många toner fort? Det händer sällan då jag spelar manuellt, men det har hänt då med tror jag. Jag har latency 11ms och 512 i buffert i ljudkortet.

Annons
Postat

Jag har för mig att BB förutsätter att man kör på midikanal 1, annars beter det sig rätt konstigt.

Har du kollat det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.