Guest MastaAce Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Förmodar att dem som läser denna tråd vet hur han brukar låta när han är i farten. Jag bara undrar hur man gör sån röst? Visst auto-tune o Melodyne i alla ära men ja kommer inte ens i närheten av samma coola effekt.. Han använder ju ingen Talkbox heller.. Ngn som har en ide hur man kan komma nära effekten. måste ha den 😛 /Mathias
Guest MastaAce Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Såg att det va en kille som använt sig utav TC Helicon - VoiceOne.. för att få till en liknande effekt.
kyaal Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Förmodar att dem som läser denna tråd vet hur han brukar låta när han är i farten.Jag bara undrar hur man gör sån röst? Visst auto-tune o Melodyne i alla ära men ja kommer inte ens i närheten av samma coola effekt.. Han använder ju ingen Talkbox heller.. Ngn som har en ide hur man kan komma nära effekten. måste ha den ☺️ /Mathias Är det någon speciell låt du tänker på? De jag har hört låter i mitt tycke exakt som vanlig autotune.
Rangebass Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 (edited) sök på youtube en kille visar hur man gör hans nick e didlo2k eller något, och ja hans nick e lite konsigt ☺️ autotune har t-pain .. Edited September 28, 2007 by Rangebass
Recommended Posts