Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Heej 😱 har hållit på med FL i så gott som ett år nu 🙂

Har haft Riktigt kul under vägen och lärt mig mycket grejer. det är också under den senaste tiden mina låtar fått ett rejält lyft i Ljud Kvaliteten.

men vad jag inte får till än är Bass och Kick. dom låter så burkigt.. men jag känenr på mig att det är jag som EQar fel.

EQ gjordes i FL studio. Sen Bounca jag den till Wav och Öppnade upp SoundForge och Tog Normailze så jag får högre Volym, utan att förstöra mixen. satte den på -0,63 db (93%)

Vill få ihop nåt riktigt "tjat" som en del kanske skulla kalla det.

Här är ett LjudKlipp

ClubBounce - Galaxy

Tack // Johan (A.K.A ClubBounce)

Annons
Postat
Heej 😛 har hållit på med FL i så gott som ett år nu 😄

Har haft Riktigt kul under vägen och lärt mig mycket grejer. det är också under den senaste tiden mina låtar fått ett rejält lyft i Ljud Kvaliteten.

men vad jag inte får till än är Bass och Kick. dom låter så burkigt.. men jag känenr på mig att det är jag som EQar fel.

EQ gjordes i FL studio. Sen Bounca jag den till Wav och Öppnade upp SoundForge och Tog Normailze så jag får högre Volym, utan att förstöra mixen. satte den på -0,63 db (93%)

Vill få ihop nåt riktigt "tjat" som en del kanske skulla kalla det.

Här är ett LjudKlipp

ClubBounce - Galaxy

Tack // Johan (A.K.A ClubBounce)

Nu lyssnar jag bara i lurar visserligen, men jag tycker inte det låter så burkigt. Kicken och basen grötar inte ihop frekvensmässigt vad jag kan höra. Du kanske har nåt ljudexempel på hur du vill att det ska låta? Blir mycket enklare att ge tips då. Du kanske kan prova att låta en annan synth spela den där basgången samtidigt, så det fyller ut med de frekvenser du tycker saknas...?

Lycka till 🙂

Postat (redigerat)

Tja Ljudexempel är väl typ Vilken cascada låt som helst, något åt det hållet iaf...

Vill få till låtarna så bra som möjligt ☺️

Men jag får sänka allt utom kicken och eq den lite mer tills den blir bättre, sen ta bort lite mer på bassen runt 62hz så den inte stör Kicken..

Redigerat av lord_von_bagge
drloop (oregistrerad)
Postat

Kandet inte vara så att din lyssning har en del stående vågor?

Hur låter andra låter i din lyssning? Det är ganska vanligt att man i hemmamiljö får leva med en del kufiska problem eftersom man knappast kan flytta runt sina prylar hur som helst i hemmet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.