Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allesammans. Hoppas jag postar i rätt forum nu.

Det är så att jag vill ta pianolektioner för att lära mig spela. För tillfället är jag en riktig novis/nybörjare. Jag har tillräckligt med gehör för att plinka lite och få det att låta okej när jag sitter i studion men nu vill jag ta upp det på allvar och lära mig ackord and so on och letar därför efter en pianokurs för nybörjare som rekommenderas. Jag sysslar främst med hiphop så om någon har ett tips på någon kurs med lite fokus på jazz så vore det ännu bättre. Då menar jag dock inte att jag tror mig kunna lära mig improv på ett par månader när jag just nu inte ens kan spela

Tacksam för svar 😕

Annons
Postat

Nej, tyvärr inte. Jag har faktiskt inte kommit fram till om de flesta nybörjarkurser inkluderar notkunskap eller om man per regel ska kunna det innan. Hursomhelst är det överkomligt nu när det finns så många program att tillgå. Det kanske kan gå att lära sig framför datorn. Ditt tips var dunder, pianoskolan ser riktigt bra ut. Jag känner dock kanske att jag behöver en lärare vid min sida då jag har ganska dålig självdisciplin när det kommer till att studera teori ensam. Tack för tipset dock, hamnar definitivt i favoriter 😕

Postat

Har du någon lokal musikskola i närheten? Gå dit och hör. Och är det nybörjarkurs du är ute efter så kan du nog bara säga att du vill spela åt jazzhållet 😉

Postat

Bor du i Sthlm så kontakta mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.