Jump to content
Annons

MusikProgram till PC lätt inspelning osv


GustafssonMikael

Recommended Posts

Tjenare, har för ett tag sen skaffat mig ett M-Audiophile 2496 kort, en liten mixer och mic för litte inspelning av akustisk/el gitarr och ska skaffa mig en midiklaviatur med. Men nu verkar det som att det största problemet är att välja musikprogram som man ska andvända, jag har testat logic men det förstod jag ingenting utav och hittade ens inte om man kunde spela in mic osv, jag har andvänt mig lite av garageband förut och det passade mig perfekt helt superenkelt och bra gitarr ljuds inställningar, kanske lite för lite andra effekter men det funkade, men det verkar inte finnas nått liknande till pc. Så vad är erat tips till program? Det ska helst inte vara några problem att få tag på tutorials.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare, har för ett tag sen skaffat mig ett M-Audiophile 2496 kort, en liten mixer och mic för litte inspelning av akustisk/el gitarr och ska skaffa mig en midiklaviatur med. Men nu verkar det som att det största problemet är att välja musikprogram som man ska andvända, jag har testat logic men det förstod jag ingenting utav och hittade ens inte om man kunde spela in mic osv, jag har andvänt mig lite av garageband förut och det passade mig perfekt helt superenkelt och bra gitarr ljuds inställningar, kanske lite för lite andra effekter men det funkade, men det verkar inte finnas nått liknande till pc. Så vad är erat tips till program? Det ska helst inte vara några problem att få tag på tutorials.

Jag skulle kunna rekommendera Cubase om du inte redan har provat det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag fick med Live, men jag vill ha nått lättare och bättre, det är ju trots allt steinberg som gjort sequel så dom borde ju veta vad dom gör, fast samtidigt vill jag kunna lägga på lite avancerade eko effekter på gitarren men det ordnar sig nog, vet nån om det går att ladda ner plug ins till sequel? nån som ens testat det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...