Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Om jag är på någon sida på nätet och hör en bra låt så skulle jag vilja spela in den. Jag har för mig att jag tidigare har lyckats göra detta i WaveLab, men kommer inte ihåg hur jag gjorde. Jag har läst igenom manualen och hjälpfilerna, men får inte till det. Hur gör man?

Annons
Postat

WaveLab spelar - med rätt drivrutin vald - samma som andra program (med samma inställningar).

Jag antar att det är ett "vanligt" (dvs. inbyggt eller liknande) du har, då öppnar du volymkontrollen,

väljer egenskaper för inspelning (under avancerat) samt markerar What-u-hear, stereo mix eller liknande

(oftast det alternativet till vänster). Sen borde det vara enkelt, starta inspelningen först, sedan uppspelningen.

Varför inte använda en s.k. stream ripper? Jag kan inte såna program så bra, men nån annan gör det säkert.

I firefox kan man lägga till extensions som laddar ner en del media och sparar dem.

Postat
WaveLab spelar - med rätt drivrutin vald - samma som andra program (med samma inställningar).

Jag antar att det är ett "vanligt" (dvs. inbyggt eller liknande) du har, då öppnar du volymkontrollen,

väljer egenskaper för inspelning (under avancerat) samt markerar What-u-hear, stereo mix eller liknande

(oftast det alternativet till vänster). Sen borde det vara enkelt, starta inspelningen först, sedan uppspelningen.

Varför inte använda en s.k. stream ripper? Jag kan inte såna program så bra, men nån annan gör det säkert.

I firefox kan man lägga till extensions som laddar ner en del media och sparar dem.

Tack för svaret, men det fungerar inte ändå... Jag hittade inställningarna som du skrev om , men det hjälper inte. I min andra renodlade dator fungerade det, ev. kopplade jag utgången till en mixer och in i ljudkortet igen. Får väl försöka med nån sorts "streaming-program"...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.