Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hello.

Jag har idag Cubase SE3 samt använder lite olika pluggar m.m (GuitarRig, Realguitar, VST syntar).

Jag har AMD 1,67Hz + 512+256 internminne. Ibland när man lägger på lite effekter m.m så hänger datorn sig och är allmänt seg. Räcker det att jag tex. köper ett 1 gigabyte internminne eller s´kall jag bya processor???

-Internminne är väl billigast, men räcker det?

-Om jag byter moderkort/processor får jag installera om allting då?

Steffe

Annons
Postat
Hello.

Jag har idag Cubase SE3 samt använder lite olika pluggar m.m (GuitarRig, Realguitar, VST syntar).

Jag har AMD 1,67Hz + 512+256 internminne. Ibland när man lägger på lite effekter m.m så hänger datorn sig och är allmänt seg. Räcker det att jag tex. köper ett 1 gigabyte internminne eller s´kall jag bya processor???

-Internminne är väl billigast, men räcker det?

-Om jag byter moderkort/processor får jag installera om allting då?

Steffe

Det är antagligen lämpligt att uppgradera båda delar.

Du behöver inte installera om allt men det är att föredra.

Postat

AMD på 1,67 [G]Hz - är det en Athlon XP, en Athlon 64 eller en Sempron? Vad är det för moderkort, eller rättare sagt,

socket a, 754, 939 eller AM2?

Om det är gamla grejer (typ en XP på ett socket A-kort) är det dags för mycket länge sen att uppgradera.

Minnes- och busshastigheten är såpass mycket större på modernare kombinationer att du kommer att märka stor skillnad,

även med samma minnesmängd. Jag råder dig att kolla upp detta, en sån rejäl uppgradering kostar pengar,

men har en modernare och mycket snabbare arkitektur.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.