Jump to content
Annons

Spara VST-ljud som samples


knuteknut

Recommended Posts

Annons

  1. Skapa en ny projektfil.
  2. Ladda in pluggen med ditt ljud.
  3. Tryck in en lång ton (lämpligen C3) i pianorullen.
  4. Exportera ut låten som wav.
  5. Vid behov, redigera samplingen i en ljudeditor. Klipp till start, sätt ut looppunkter osv.
  6. Öppna din låt i FL Studio. Ladda in wav-filen i en samplare och deaktivera/kasta pluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade för mig att det fanns något sätt att göra det direkt från channel settings, men det gör det säkert inte då. Det här funkar ju också, tack så mycket för hjälpen.

Flera sequencers har en sk. Freeze-funktion. Jag vet dock inte om FL har en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan spara själva melodin som en .Wav fil och sen öppna den som ett sample. Melodin blir då som en vanlig loop 😆

Bra att göra om Tex har en fet pad som gör att det börjar "knastra" 😉

eller om du har en lead med Layers 😳

Eller... om du har en demo version av en VST synt och du vill sno det feta soundet, så rippar du av ljudet i wav filer. och laddar in det på en sample kanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har FL 7 kan du änvända dig av Edison för att spela in det som det som du vill ha som wave. Använder det själv så när jag gör ljudeffeckter. Lägg bara till "Edison" i den kanalen där intstumentet ligger som du vill spara och välj preseten som heter "Record an audio input" i Edison. Sen tycker du bara på Rec och spelar upp det du vill. Sen är det bara att spara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...