Jump to content
Annons

vilken processor av dessa 4a?


filmanka

Recommended Posts

Annons

Intel är mest kraftfulla nu för tiden - och AMD har hamnat ordentligt på efterkälken under ganska lång tid nu...

Core2 Duo (eller Core2 Quad) är det som är mest aktuellt, medan Core Duo och Dual Core är förra generationen.

Är inte T-processorerna bara för bärbara...? - eller det är kanske en bärbar du ska köpa...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en undring... Förutom hastigheten.. Har mängden cacheminnetnågon större effekt? Tänkte främst på massor pluggar samtidigt.. vad skillnaden blir mellan 1, 2, respektive 4 meg cache?

Jag har för mig att ju mer, desto bättre. Men var är skillnaden?

Samma fundering har jag på minneshastighet (667mhz resp. 800)

Har någon här jämfört med DDR2 och DDR3 än?

Nån som vet? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en undring... Förutom hastigheten.. Har mängden cacheminnetnågon större effekt? Tänkte främst på massor pluggar samtidigt.. vad skillnaden blir mellan 1, 2, respektive 4 meg cache?

Jag har för mig att ju mer, desto bättre. Men var är skillnaden?

Samma fundering har jag på minneshastighet (667mhz resp. 800)

Har någon här jämfört med DDR2 och DDR3 än?

Nån som vet? 😄

Köp DDR3

http://www.nordichardware.se/nyhet,13200.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Med fler kärnor vill man ha större cache, eftersom kärnorna ju delar på cache-minnet. Ju mer desto bättre, alltså...

jaja.. okej. så hög hastighet och så mycket cache som plånboken tillåter då... 😎

blir väl att vänta tills ddr3 har kommit ner i pris först... fast att ha ett minne som går i 1800MHz är ju rätt saftigt... 😉 tyvärr ligger det på runt 7' för ett 2 gigs matchat par...

sen är ju processorerna uppe i 1333fsb också.. Som alla säger.. Det som väntar....

Redigerat av eckan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...