Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, Jag ett urklippt av 2lÄtar jag hade pÄ datorn

Den gÄr typ Kick,Bas, NÄgon slags Dist eller liknande

Ifall du lyssnar pÄ lÄten, förstÄr du nog vad jag menar med distar!

Disten Àr kanska pumpig

Jag undrar Hur gör man sÄdana ljud? eller vart hittar man samples och vad kallas dom?

Det jag ocksÄ undrar Àr hur man gör att dom skall passa i lÄtar osv.

LĂ€nkar:

http://www.speedyshare.com/935489577.html

http://www.speedyshare.com/200456860.html

Redigerat av 1337sweden
Annons
Postat

Synten heter Roland TB-303.

Sök gÀrna och lÀs pÄ om den.

Ladda hem ReBirth som hÀrmar den samt trummaskinerna TR-808 och TR-909.

Postat (redigerat)
Synten heter Roland TB-303.

Sök gÀrna och lÀs pÄ om den.

Ladda hem ReBirth som hÀrmar den samt trummaskinerna TR-808 och TR-909.

Funkar den till FL Studio?

Med tanke pÄ att det e Propellerheads ?

Redigerat av 1337sweden
Postat (redigerat)

Ptja, eller sÄ anvÀnder du en av alla mÀngder av VST-plugins som kan göra samma sak.

Det finns mÄnga syntar som kan göra distade fyrkantsvÄgformer, och mÄnga syntar som Àr specifierade pÄ att hÀrma 303:an.

Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa.

Redigerat av Linus
Postat
Ptja, eller sÄ anvÀnder du en av alla mÀngder av VST-plugins som kan göra samma sak.

Det finns mÄnga syntar som kan göra distade fyrkantsvÄgformer, och mÄnga syntar som Àr specifierade pÄ att hÀrma 303:an.

hmm, jag gillade inte Phoscyon jÀmfört med andra Synther jag har hört med 303...

NÄgpn son vet om Roland TB-303 finns i VST att skaffa dig?

Postat

hmm, jag gillade inte Phoscyon jÀmfört med andra Synther jag har hört med 303...

Audiorealism Bassline. Klockren emulering.

Postat

Audiorealism Bassline. Klockren emulering.

I den synthen fick iallafall inte jag nÄtt likande ljud som i klipppen jag lÀnkade till.

Postat
I den synthen fick iallafall inte jag nÄtt likande ljud som i klipppen jag lÀnkade till.

Du mÄste ju distortera.

Postat

Du mÄste ju distortera.

Hur?

Med den inbyggda disten eller en utomstÄende plugg.

Postat
AvfĂ€rda inte syntar innan du lĂ€rt dig anvĂ€nda dem. 🙂
Postat (redigerat)

Det Àr ju inte omöjligt att skapa det dÀr pÄ en synth. Det var ju inte direkt nÄgra basslingor, utan snarare ett distat bassljud med lite accent. Tror jag har ett sÄdant ljud pÄ min Virus som hade fungerat dÀr.

Har nĂ„gon testat bĂ„de Audiorealism och Phoscyon? Jag har testat den första, och den Ă€r helt ok. Är det nĂ„gra större skillnader i ljud? Jag sĂ„g Phoscyon hade lite mer instĂ€llningar som lĂ€ngden pĂ„ accent osv.

Redigerat av Acidman
Postat
Det Àr ju inte omöjligt att skapa det dÀr pÄ en synth. Det var ju inte direkt nÄgra basslingor, utan snarare ett distat bassljud med lite accent. Tror jag har ett sÄdant ljud pÄ min Virus som hade fungerat dÀr.

Har nĂ„gon testat bĂ„de Audiorealism och Phoscyon? Jag har testat den första, och den Ă€r helt ok. Är det nĂ„gra större skillnader i ljud? Jag sĂ„g Phoscyon hade lite mer instĂ€llningar som lĂ€ngden pĂ„ accent osv.

Audiorealism och Phoscyon.

Har testat dom bÄda.

Phoscyon lÄter mysigare pÄ nÄgot vis.

du kan höra hur den lÄter om du gör ett besök pÄ http://em-records.se o gÄrin under "lÄtar" o lyssnar pÄ spÄret "lost in acid" dÀr e det just denna VST som andvÀnds:P

// Thomas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.