1337sweden Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 (redigerat) Hej, Jag ett urklippt av 2lÄtar jag hade pÄ datorn Den gÄr typ Kick,Bas, NÄgon slags Dist eller liknande Ifall du lyssnar pÄ lÄten, förstÄr du nog vad jag menar med distar! Disten Àr kanska pumpig Jag undrar Hur gör man sÄdana ljud? eller vart hittar man samples och vad kallas dom? Det jag ocksÄ undrar Àr hur man gör att dom skall passa i lÄtar osv. LÀnkar: http://www.speedyshare.com/935489577.html http://www.speedyshare.com/200456860.html Redigerat 7 september 2007 av 1337sweden
Linus Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Synten heter Roland TB-303. Sök gÀrna och lÀs pÄ om den. Ladda hem ReBirth som hÀrmar den samt trummaskinerna TR-808 och TR-909.
1337sweden Postat 7 september 2007 TrÄdstartare Postat 7 september 2007 (redigerat) Synten heter Roland TB-303. Sök gÀrna och lÀs pÄ om den. Ladda hem ReBirth som hÀrmar den samt trummaskinerna TR-808 och TR-909. Funkar den till FL Studio? Med tanke pÄ att det e Propellerheads ? Redigerat 7 september 2007 av 1337sweden
Linus Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 (redigerat) Ptja, eller sÄ anvÀnder du en av alla mÀngder av VST-plugins som kan göra samma sak. Det finns mÄnga syntar som kan göra distade fyrkantsvÄgformer, och mÄnga syntar som Àr specifierade pÄ att hÀrma 303:an. Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa. Redigerat 7 september 2007 av Linus
1337sweden Postat 7 september 2007 TrÄdstartare Postat 7 september 2007 Ptja, eller sÄ anvÀnder du en av alla mÀngder av VST-plugins som kan göra samma sak. Det finns mÄnga syntar som kan göra distade fyrkantsvÄgformer, och mÄnga syntar som Àr specifierade pÄ att hÀrma 303:an. Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa. hmm, jag gillade inte Phoscyon jÀmfört med andra Synther jag har hört med 303... NÄgpn son vet om Roland TB-303 finns i VST att skaffa dig?
cm0s Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 Ptja, eller sÄ anvÀnder du en av alla mÀngder av VST-plugins som kan göra samma sak. Det finns mÄnga syntar som kan göra distade fyrkantsvÄgformer, och mÄnga syntar som Àr specifierade pÄ att hÀrma 303:an. Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa. hmm, jag gillade inte Phoscyon jÀmfört med andra Synther jag har hört med 303... NÄgpn son vet om Roland TB-303 finns i VST att skaffa dig? Audiorealism Bassline. Klockren emulering.
1337sweden Postat 7 september 2007 TrÄdstartare Postat 7 september 2007 Ptja, eller sÄ anvÀnder du en av alla mÀngder av VST-plugins som kan göra samma sak. Det finns mÄnga syntar som kan göra distade fyrkantsvÄgformer, och mÄnga syntar som Àr specifierade pÄ att hÀrma 303:an. Ladda hem en demo av t ex Phoscyon och testa. hmm, jag gillade inte Phoscyon jÀmfört med andra Synther jag har hört med 303... NÄgpn son vet om Roland TB-303 finns i VST att skaffa dig? Audiorealism Bassline. Klockren emulering. I den synthen fick iallafall inte jag nÄtt likande ljud som i klipppen jag lÀnkade till.
cm0s Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 I den synthen fick iallafall inte jag nÄtt likande ljud som i klipppen jag lÀnkade till. Du mÄste ju distortera.
1337sweden Postat 7 september 2007 TrÄdstartare Postat 7 september 2007 I den synthen fick iallafall inte jag nÄtt likande ljud som i klipppen jag lÀnkade till. Du mÄste ju distortera. Hur?
cm0s Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 I den synthen fick iallafall inte jag nÄtt likande ljud som i klipppen jag lÀnkade till. Du mÄste ju distortera. Hur? Med den inbyggda disten eller en utomstÄende plugg.
Linus Postat 7 september 2007 Postat 7 september 2007 hmm, jag gillade inte Phoscyon jĂ€mfört med andra Synther jag har hört med 303...AvfĂ€rda inte syntar innan du lĂ€rt dig anvĂ€nda dem. đ
Acidman Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 (redigerat) Det Ă€r ju inte omöjligt att skapa det dĂ€r pĂ„ en synth. Det var ju inte direkt nĂ„gra basslingor, utan snarare ett distat bassljud med lite accent. Tror jag har ett sĂ„dant ljud pĂ„ min Virus som hade fungerat dĂ€r. Har nĂ„gon testat bĂ„de Audiorealism och Phoscyon? Jag har testat den första, och den Ă€r helt ok. Ăr det nĂ„gra större skillnader i ljud? Jag sĂ„g Phoscyon hade lite mer instĂ€llningar som lĂ€ngden pĂ„ accent osv. Redigerat 13 september 2007 av Acidman
ThomasJ Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Det Ă€r ju inte omöjligt att skapa det dĂ€r pĂ„ en synth. Det var ju inte direkt nĂ„gra basslingor, utan snarare ett distat bassljud med lite accent. Tror jag har ett sĂ„dant ljud pĂ„ min Virus som hade fungerat dĂ€r. Har nĂ„gon testat bĂ„de Audiorealism och Phoscyon? Jag har testat den första, och den Ă€r helt ok. Ăr det nĂ„gra större skillnader i ljud? Jag sĂ„g Phoscyon hade lite mer instĂ€llningar som lĂ€ngden pĂ„ accent osv. Audiorealism och Phoscyon. Har testat dom bĂ„da. Phoscyon lĂ„ter mysigare pĂ„ nĂ„got vis. du kan höra hur den lĂ„ter om du gör ett besök pĂ„ http://em-records.se o gĂ„rin under "lĂ„tar" o lyssnar pĂ„ spĂ„ret "lost in acid" dĂ€r e det just denna VST som andvĂ€nds:P // Thomas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.