Pankookis Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Tja GĂ„r det att fĂ„ snajdiga trumkomp ifall man exporterar en midi med trummor frĂ„n Guitar Pro? Har försökt men massor saknas nĂ€r jag sen ska spela upp dem i Cubase med AD. T.ex sĂ„ saknas ofta hihaten nĂ€r jag spelar upp midin i cubase eller sĂ„ har den blivit utbytt mot nĂ„n annan trumma. Orkar inte sitta och programmera i cubase för det Ă€r sĂ„ rörigt ifall man jĂ€mför med GP Ăr helt ny med bĂ„de AD och cubase sĂ„ vet inte sĂ„ mycket. Tack pĂ„ förhand
Lars XLN Audio Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Tja GĂ„r det att fĂ„ snajdiga trumkomp ifall man exporterar en midi med trummor frĂ„n Guitar Pro? Har försökt men massor saknas nĂ€r jag sen ska spela upp dem i Cubase med AD. T.ex sĂ„ saknas ofta hihaten nĂ€r jag spelar upp midin i cubase eller sĂ„ har den blivit utbytt mot nĂ„n annan trumma. Orkar inte sitta och programmera i cubase för det Ă€r sĂ„ rörigt ifall man jĂ€mför med GP Ăr helt ny med bĂ„de AD och cubase sĂ„ vet inte sĂ„ mycket. Tack pĂ„ förhand AD har en egen keymap (var trummorna ligger pĂ„ keyboardet) sĂ„ antagligen stĂ€mmer inte detta med GP. Du kan anvĂ€nda en drum map i Cubase som mappar om trummorna frĂ„n GM-map (som jag antar att GP anvĂ€nder) till ADs map. Det finns sĂ„na att ladda ner frĂ„n vĂ„r sajt, gĂ„ till User Area och sen User Downloads! Du kan ocksĂ„ dra AD's midifiler direkt in i Cubase men det vet du redan kanske!
Lars XLN Audio Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Tack det funkade kalas đ nice! trum-mapen eller att dra in midifiler..?
Pankookis Postat 2 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 2 september 2007 Tack det funkade kalas đ nice! trum-mapen eller att dra in midifiler..? trum-mapen đź Hihaten och allt funka nu
creel (oregistrerad) Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Klart det funkar. Guitar Pro Àr ju vanlig MIDI sÄ dÄ exportarar man bara till MIDI och importerar den till Cubase-projektet. Kan ibland bli tjafs med nÄn cymbal eller nÄt men det Àr ju bara att massmarkera och flytta till rÀtt.
Micke H Postat 2 september 2007 Postat 2 september 2007 Klart det funkar. Guitar Pro Àr ju vanlig MIDI sÄ dÄ exportarar man bara till MIDI och importerar den till Cubase-projektet. Kan ibland bli tjafs med nÄn cymbal eller nÄt men det Àr ju bara att massmarkera och flytta till rÀtt. Det Àr faktiskt mer Àn bara en cymbal som blir fel om man gör sÄ, som redan nÀmnts sÄ anvÀnder AD en annan drum-map Àn vanliga GM. Till EZDummer, förlÄt Drummer, kan man dock göra sÄ...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.