Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag försöker få ordning på ett problem. Att kunna styra gainen på fireface 400 extrernt via midi. Har varit i kontakt med RME men verkar inte få ordning på det. Storebror FF800 har ju gainkontroller på framsidan vilket ff400 saknar och ibland vill man kunna komma åt utan att klicka sig fram. Åsikter någon? Emil

Annons
Postat (redigerat)
Hej!

Jag försöker få ordning på ett problem. Att kunna styra gainen på fireface 400 extrernt via midi. Har varit i kontakt med RME men verkar inte få ordning på det. Storebror FF800 har ju gainkontroller på framsidan vilket ff400 saknar och ibland vill man kunna komma åt utan att klicka sig fram. Åsikter någon? Emil

Det borde väl funka med ratten på framsidan?

Edit: Nu har jag testat och det funkar att ställa gainen på mic 1 och 2 samt instr. 3 och 4. med hjälp av ratten på framsidan.

Redigerat av P3t3r
Postat

Nix tur där. Antingen rattern på framsidan eller i kortets kontrollpanel i datorn.

Kör man 24 bitars inspelning brukar man inte behöva ändra så ofta som tur är, sikta på -10dB så finns det plats både upp och ner.

Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.