nilsemil Postat 27 augusti 2007 Postat 27 augusti 2007 Hej! Jag försöker få ordning på ett problem. Att kunna styra gainen på fireface 400 extrernt via midi. Har varit i kontakt med RME men verkar inte få ordning på det. Storebror FF800 har ju gainkontroller på framsidan vilket ff400 saknar och ibland vill man kunna komma åt utan att klicka sig fram. Åsikter någon? Emil
P3t3r Postat 27 augusti 2007 Postat 27 augusti 2007 (redigerat) Hej! Jag försöker få ordning på ett problem. Att kunna styra gainen på fireface 400 extrernt via midi. Har varit i kontakt med RME men verkar inte få ordning på det. Storebror FF800 har ju gainkontroller på framsidan vilket ff400 saknar och ibland vill man kunna komma åt utan att klicka sig fram. Åsikter någon? Emil Det borde väl funka med ratten på framsidan? Edit: Nu har jag testat och det funkar att ställa gainen på mic 1 och 2 samt instr. 3 och 4. med hjälp av ratten på framsidan. Redigerat 27 augusti 2007 av P3t3r
trombonisten Postat 27 augusti 2007 Postat 27 augusti 2007 Nix tur där. Antingen rattern på framsidan eller i kortets kontrollpanel i datorn. Kör man 24 bitars inspelning brukar man inte behöva ändra så ofta som tur är, sikta på -10dB så finns det plats både upp och ner. Gunnar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.