Jump to content
Annons

Piano och Bas


MickeVonNokel

Recommended Posts

Annons

Piano finns nog i någon sample här jag hittade ett ljud som lät lite piano, om du testar att dubblera "plugin presents; SimSynth; piano. och sen lägger du på en ""plugin presents; SimSynth; piano2" och mixar lite med oscillatorn tills du hittar ditt ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Piano finns nog i någon sample här jag hittade ett ljud som lät lite piano, om du testar att dubblera "plugin presents; SimSynth; piano. och sen lägger du på en ""plugin presents; SimSynth; piano2" och mixar lite med oscillatorn tills du hittar ditt ljud.

oj oj oj nu har man gått och sagt saker som inte stämmer. Om du letar i "plugin present; FL Keys; compressed piano" det låter som ett riktigt piano och du kan leka hur mycket du vill med den 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Piano finns nog i någon sample här jag hittade ett ljud som lät lite piano, om du testar att dubblera "plugin presents; SimSynth; piano. och sen lägger du på en ""plugin presents; SimSynth; piano2" och mixar lite med oscillatorn tills du hittar ditt ljud.

oj oj oj nu har man gått och sagt saker som inte stämmer. Om du letar i "plugin present; FL Keys; compressed piano" det låter som ett riktigt piano och du kan leka hur mycket du vill med den 😉

Hehe. Tack så mycket! Det var exakt det jag letade efter!

Kan du namnet på en skön "hip hop" bas? Hittar ingen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Tack så mycket! Det var exakt det jag letade efter!

Kan du namnet på en skön "hip hop" bas? Hittar ingen..

har du testat vanliga basen i "packs; Basses"??

den brukar funka annars kan du mixa lite med 3xOSC med typ trekant/tandsåg/fyrkant :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

3xOSC med typ trekant/tandsåg/fyrkant

Det där är kinesiska för mig.. Förklara lite tydligare :rolleyes:

Okej. "Plugin presents; generators; 3xOSC"

Och sen kommer oscillatorn upp och du trycker på Trekant/tandsåg/fyrkant 😆 lite svårt att förklara, men den är uppbyggd i 3 stycken oscillatorer, där osc 1 är den ljusaste, och osc 3 är den mörkaste. där kan du ställa in vilken våg du vill att ljudet ska gå ut med, t.ex tandså fyrkant osv. Jag tror du kommer greja det för det är enklere än vad man kan tro! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...