Jump to content
Annons

Koppla hörlurar till M-Audio Audiophile 2496?

Recommended Posts

MrMonday (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej

Jag tänkte nu uppdatera min dator på ett billigt sätt för att jag just kom på att jag måste spara på pengarna en stund till.

Så jag hittade billigare alternativ till allt jag tänkt köpa.

Nu så tänkte jag köpa en M-Audio Audiophile 2496 och då undrar jag...

Kan man koppla ett par hörlurar till den eller inte? Jag kan inget om olika kablar in och ut ur ett ljud kort??? Vad är t ex I/O utgång?

Tack på förhand

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik från "M-Audio Audiophile 2496"
Annons
Postat
Ska bara säga att jag tycker att Audiophile 24/96 är ett underbart ljudkort. Mycket prisvärt!

Då kan jag passa på att fråga vidare om kortet:

Räcker min dator på 500 mhz och 256 RAM för at köra det?

Postat
Ska bara säga att jag tycker att Audiophile 24/96 är ett underbart ljudkort. Mycket prisvärt!

Då kan jag passa på att fråga vidare om kortet:

Räcker min dator på 500 mhz och 256 RAM för at köra det?

Taget från m-audios hemsida:

For 96kHz operation: Pentium III 500mHz w/ 128MB RAM

For 48kHz operation: Pentium II 400 w/ 64MB RAM

Så du borde klara dig utmärkt.

Postat

Du klarar specifikationerna för ljudkortet. Men jag skulle inte rekommendera dig att göra musik på en sån svag dator. Jag tycker du ska ha minst 1gb ram och en p4 3.0ghz för att orka med nödvändig mjukvara.

Postat (redigerat)

Ljudkortet är bra men storebror audiophile 192 är ännu bättre såg att det låg ute på tradera i någon dag till för 401 kr skulle rekomendra det istället så får du förutom bättre ad-omvandling även balanserade tele in och ut istället för 2496s obalanserade rcapluggar. I övrigt är korten ganska lika.

Redigerat av DivineCo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.