HiTechRoboPower (oregistrerad) Postat 6 augusti 2007 Postat 6 augusti 2007 (redigerat) Har lagt mina vantar på ett antal inspelningar av ett reggae band jag tänkte mixa lite på. Saken är den att det är inspelat i cubase sx3 alltså heter masterfilen .cpr eller något. Inte heller är det inspelat till klick eller dyl. Så hur gör man? kan jag takt markera klippen så tempot anpassar sig e´ller hallå jag vet inte. Är rookie på live med audio filer. Är det någon som vet någon tutorial eller så jag borde kolla in? Glad för svar! Redigerat 6 augusti 2007 av HiTechRoboPower
Fredrik Karlsson Postat 6 augusti 2007 Postat 6 augusti 2007 Är det inte enklast att starta upp låtarna i ett Cubase, då ser du tempo osv.. plus att du kan bränna ner varje kanal som audiofil och spara för att sen hämta/importera till/i Live?
ThomasJ Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Som ovan nämt är det nog smidigast att randera alla udiofiler ifrån cubace o sedan läggain dom i live. För lite sköna länkar om ableton live kika i denna TRÅD
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.