Jump to content
Annons

Hur bygger jag ut mina Digitala trummor?

Recommended Posts

TGFWW (oregistrerad)
Postat

Tjenna!

Jag skulle vilja bygga ut mina digitala trummor.

Det Àr frÄn Roland V-Drums serien, ett TD3 set.

NĂ€r jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 😉

Jag ser bara att man kan sÀtta dit en grej till (Puka, cymbal eller dylikt).

SĂ„ jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om nĂ„gon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😕

SĂ„ om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 😛

Tack pĂ„ förhand 😉 , Krille

Annons
Postat
Tjenna!

NĂ€r jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 😉

SĂ„ jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om nĂ„gon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😕

SĂ„ om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 😛

Tack pĂ„ förhand 😉 , Krille

Har du fler ingÄngar Àn vad du anvÀnder pÄ modulen?

Finns det ingÄngar som klarar dualzone pads som du bara kopplat in enkelzonespads i?

• 2 veckor senare...
TGFWW (oregistrerad)
Postat

Jag har singel ingÄng, jag kan ha flera pads, men dÄ har de samma ljud, och det Àr inte det jag vill Ät.

Postat (redigerat)
Tjenna!

NĂ€r jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 🙂

SĂ„ jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om nĂ„gon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😄

SĂ„ om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 🙂

Tack pĂ„ förhand 😆 , Krille

Det kan man allvarligt fundera pÄ. Den ovan nÀmnda miditriggern har jag inte sett innnan, men i övrigt sÄ tror jag att de menar att alla Rolandkitten Àr kompatibla med slagplattorna sÄ det innbÀr ju att man skall köpa en större modul. TD6:an eller TD12: an Àr ju dock ruskkigt dyra sÄ det förefaller inte vara ett alternativ. Td6an ligger t e x pÄ runt 4.500:-

Det gÄr ju inte att bygga ut mer Àn du har ingÄngar i modulen sÄ att sÀga. Jag köpte till ett mer hihatliknande lock eftersom det inte följde med mitt grundset. sÄ jag anvÀnde en pads till ytterligare en Kraschcymbal, men sedan Àr ju möjligheterna slut.

Vad Ă€r det du vill bygga ut förresten. Vill du ha fler cymbaler eller fler pukor eller? 🙂

edit: Kollade in funky monkys lÀnk ovan. Kostar 1300:- pÄ börsen. Hyfsat överkommligt om det nu gÄr att koppla den smidigt till sitt befintliga kit. Det blir ju dyrt ifall man vill ha ett rejÀlt större kit förstÄss.

Redigerat av Egghuvud
TGFWW (oregistrerad)
Postat
Jag har singel ingÄng, jag kan ha flera pads, men dÄ har de samma ljud, och det Àr inte det jag vill Ät.

Du mÄste ju kunna Àndra ljuden.

Ja, jag kan Àndra ljuden, men om jag har flera pads pÄ en ingÄng sÄ fÄr jag tvÄ pads med samma ljud...

TGFWW (oregistrerad)
Postat
Tjenna!

NĂ€r jag köpte det sa killen jag köpte det av att det gick och bygga ut, men han sa inte hur... 🙂

SĂ„ jag skulle vilja veta hur man bygger ut det, om nĂ„gon vet det (Det hoppas jag att det gör)... 😄

SĂ„ om ni vet hur man gör skulle jag bli överlycklig om jag fick veta det! 🙂

Tack pĂ„ förhand 😆 , Krille

Det kan man allvarligt fundera pÄ. Den ovan nÀmnda miditriggern har jag inte sett innnan, men i övrigt sÄ tror jag att de menar att alla Rolandkitten Àr kompatibla med slagplattorna sÄ det innbÀr ju att man skall köpa en större modul. TD6:an eller TD12: an Àr ju dock ruskkigt dyra sÄ det förefaller inte vara ett alternativ. Td6an ligger t e x pÄ runt 4.500:-

Det gÄr ju inte att bygga ut mer Àn du har ingÄngar i modulen sÄ att sÀga. Jag köpte till ett mer hihatliknande lock eftersom det inte följde med mitt grundset. sÄ jag anvÀnde en pads till ytterligare en Kraschcymbal, men sedan Àr ju möjligheterna slut.

Vad Ă€r det du vill bygga ut förresten. Vill du ha fler cymbaler eller fler pukor eller? 🙂

edit: Kollade in funky monkys lÀnk ovan. Kostar 1300:- pÄ börsen. Hyfsat överkommligt om det nu gÄr att koppla den smidigt till sitt befintliga kit. Det blir ju dyrt ifall man vill ha ett rejÀlt större kit förstÄss.

Jag vill ha bÄde och, fler cymbaler och fler pukor...

TGFWW (oregistrerad)
Postat
Ny modul kanske 🙂

PlÄnboken gapar tom. Pappa Àr för snÄl, mamma lika sÄ...

• 2 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.