hobbex2004 Postat 21 juli 2007 Postat 21 juli 2007 Tjena. Finns det ngt smidigt sätt att downmixa flera spår samtidigt i Cubase SX3? Jag vill ha dem sparade i separata audio-spår alltså och inte ihopbakade i ett enda spår. Eller kanske finns det ett bättre sätt att göra: jag ska exportera alla kanaler och skicka till en kille som skall mixa låten åt mig i Protools. Är att downmixa varje spår det enda alternativet (det är väldigt tidskrävande om man har många spår)? eller kan man importera "track archive" i protools? Kom gärna med förlslag... (visste inte om jag skulle lägga detta under Cubase eller Protools, så jag gör båda:) )
berra_- Postat 21 juli 2007 Postat 21 juli 2007 Ska han ha filerna orörda så ligger dom redan separerade i audio-mappen.
hobbex2004 Postat 21 juli 2007 Trådstartare Postat 21 juli 2007 Ska han ha filerna orörda så ligger dom redan separerade i audio-mappen. det stämemr det du säger.. däremot så vet han ju inte VAR dessa ska ligga.. det är ju det som "track archive" i cubase gör.. du får med en XML fil som anger startpositioner och dyl, men även kanalinställningar, automationer osv.. Dessutom så vill ha ha med vissa effekter redan pålagda, tex VSTi´s, amplitube osv
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.