Jump to content
Annons

Behövs strömkabel till behringer mixer?


ollelinell

Recommended Posts

Hejsan första inlägget här då XD

Planerar att inskaffa en litten hemmastudio. Tänker på att köpa en eurorack mixer. Är fortfarande ganska dålig på detta så jag blev väldigt överaskad till att jag hitta en strömadapter som passar eurorack 1002 mm. Undrar nu om man behöver det eftersom att jag kan endast hitta denna kabel på en sida. thomann

skulle vara jättesnällt om någon svara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen till studio forum!

jag har en ub802 mixer och strömförsörjningskabeln följde med i paketet när jag köpte den så oroa dig inte över nåt sånt =) vad tänker du använda mixern till?

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen till studio forum!

jag har en ub802 mixer och strömförsörjningskabeln följde med i paketet när jag köpte den så oroa dig inte över nåt sånt =) vad tänker du använda mixern till?

tack för mitt första svar 😛

tänker att ha gittar och sång + en gammal synt. får se om jag hälsar på en polare me ett par trummor ocksp 🙂

men då tror jag att de behövs en litte större mixer med fler ingångar? och går det att koppla in midi kabeln från synten till en behringer mixer? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen till studio forum!

jag har en ub802 mixer och strömförsörjningskabeln följde med i paketet när jag köpte den så oroa dig inte över nåt sånt =) vad tänker du använda mixern till?

tack för mitt första svar 😛

tänker att ha gittar och sång + en gammal synt. får se om jag hälsar på en polare me ett par trummor ocksp 🙂

men då tror jag att de behövs en litte större mixer med fler ingångar? och går det att koppla in midi kabeln från synten till en behringer mixer? 😄

Midikablarna innehåller kontrollsignaler för att styra synten, så det finns inget ljud i dem, utan det måste du ta från ljudutgångarna på synten.

http://wiki.kontrollrummet.com/index.php/MIDI

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...