perez Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 (redigerat) hej, jag laddade ner nĂ„gra pluggar för 2 dar sen. Nu funkar det inte att lĂ€gga in Addictive Drums? Ă€r det nĂ„gon som kan hjĂ€lpa till ? jag Ă€r pĂ„ ett midispĂ„r och trycker F11, dĂ€r vĂ€ljer jag Load instrument, sen letar jag efter Addictive Drums och lĂ€gger in det. men det kommer inte som ett alternativ att vĂ€lja? :s edit: nu fungerar det, tog bort programmet helt Ă„ hĂ„llet, installerade om det och la det i vst-mappen ^^ đ Redigerat 15 juli 2007 av perez
Hellpig Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Du har kollat sÄ att AD finns kvar dÀr det var installerat frÄn start? PÄ min burk ser det ut sÄ hÀr: c:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins\Addictive Drums.dll Det Àr ju inte dÀr det Àr installerat men det Àr dÀrifrÄn den lÀggs till i menyn sÄ att sÀga. Kolla sÄ att din "Addictive Drums.dll" finns i nÄgon av dina VST-plugin-kataloger. Annars Àr det nog nÄgot som gÄtt lite snett.
perez Postat 15 juli 2007 TrÄdstartare Postat 15 juli 2007 Du har kollat sÄ att AD finns kvar dÀr det var installerat frÄn start? PÄ min burk ser det ut sÄ hÀr: c:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins\Addictive Drums.dll Det Àr ju inte dÀr det Àr installerat men det Àr dÀrifrÄn den lÀggs till i menyn sÄ att sÀga. Kolla sÄ att din "Addictive Drums.dll" finns i nÄgon av dina VST-plugin-kataloger. Annars Àr det nog nÄgot som gÄtt lite snett. tack sÄ mkt, men det funkar fortfarande inte. NÀr jag vÀljer Addictive Drums.dll sÄ laddas det inte upp eller nÄt, Cubase reagerar inte alls, Kanske Àr nÄt bugg. ska testa med EZ
Hellpig Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Testa med supporten pÄ www.xlnaudio.com. De verkar rÀtt snabba med att hjÀlpa till om jag förstÄtt det rÀtt.
perez Postat 15 juli 2007 TrÄdstartare Postat 15 juli 2007 Testa med supporten pÄ www.xlnaudio.com. De verkar rÀtt snabba med att hjÀlpa till om jag förstÄtt det rÀtt. ok =) Men en grej jag inte förstÄr mig riktigt pÄ, nÀr man lÀgger in pluggar, mÄste man klicka pÄ F11 lÀgga till nÄn standardplugg frÄn cubase och sedan klicka pÄ den lilla disketten som kommer upp dÀr och sedan vÀlja load instrument? KÀnns som jag gör fel men Àr det sÄ man gör? hitta inte nÄt annat stÀlle att ladda in grejerna pÄ:s / Mattias
Hellpig Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Testa med supporten pÄ www.xlnaudio.com. De verkar rÀtt snabba med att hjÀlpa till om jag förstÄtt det rÀtt. ok =) Men en grej jag inte förstÄr mig riktigt pÄ, nÀr man lÀgger in pluggar, mÄste man klicka pÄ F11 lÀgga till nÄn standardplugg frÄn cubase och sedan klicka pÄ den lilla disketten som kommer upp dÀr och sedan vÀlja load instrument? KÀnns som jag gör fel men Àr det sÄ man gör? hitta inte nÄt annat stÀlle att ladda in grejerna pÄ:s / Mattias Nja... jag trycker F11, vÀljer plugg, stÀnger de fönstret, vÀljer output-nÄgonting (finns in/output dÀr nÄgonstans) pÄ kanalen i frÄga (i vÀnsterlisten i Cubase), sedan kan ju frÄn samma list klicka fram VST-pluggens fönster för att fixa med ljuden. Lite virrigt nÀr man skall beskriva nÄgot med bara ord...
Lars XLN Audio Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Ăr problemet löst? (StĂ„r "löst" i trĂ„d-beskrivningen)
perez Postat 15 juli 2007 TrĂ„dstartare Postat 15 juli 2007 Ăr problemet löst? (StĂ„r "löst" i trĂ„d-beskrivningen) japp det Ă€r löst, stĂ„r högt upp hur jag gjorde đđ lĂ„ter toppenbra dessa trummor, otroligt nöjd. FĂ„r vĂ€l önska sig det i julklapp kanske ? dĂ„ man Ă€r en fattig student đ
Lars XLN Audio Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Ăr problemet löst? (StĂ„r "löst" i trĂ„d-beskrivningen) japp det Ă€r löst, stĂ„r högt upp hur jag gjorde đđ lĂ„ter toppenbra dessa trummor, otroligt nöjd. FĂ„r vĂ€l önska sig det i julklapp kanske ? dĂ„ man Ă€r en fattig student đ ah ok, nice! Ja kolla med tomten, han kör AD i tomteverkstan tror jag đ
adamilli Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 (redigerat) Hej Alla! đ JAg Ă€r rĂ€tt ny pĂ„ digital inspelning, men jag har köpt ett externt ljudkort, cubase och Addictive drums, sĂ„ min frĂ„ga Ă€r, hur kopplar jag in Addictive drums i Cubase, för det Ă€r vĂ€ll en plugin om jag inte Ă€r helt ute och cyklar? Tack pĂ„ förhand för svar đ Redigerat 27 november 2007 av Olsberg SlĂ„r ihop med tidigare trĂ„d i Ă€mnet
Micke H Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 För det första: du har köpt Addictive Drums, men vet inte vad det Ă€r? đ För det andra, tryck F11, och ladda in Addictive Drums. Skapa sedan ett midi-spĂ„r, och sĂ€tt Addicitve Drums som utgĂ„ng. Som ingĂ„ng kan du sĂ€tta ditt midi-keyboard om du har nĂ„got.
tightflesk Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 (redigerat) Hey, har tagit och skaffat addictive drums och har installerat i Cubase men ahr ingen anning om hur jag öppnar den? ska jag installera den i nÄn speciell map nÀr dom frÄga om VST plugins pÄ installation lr vad ska ajg göra? Redigerat 27 november 2007 av Olsberg SlÄr ihop med tidigare trÄd i Àmnet
Björn Olsberg Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Slog samman ett antal trÄdar om samma Àmne och tipsar ocksÄ om trÄden VST-pluggar som inte vill vara med?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.