Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej, jag laddade ner nÄgra pluggar för 2 dar sen. Nu funkar det inte att lÀgga in Addictive Drums? Àr det nÄgon som kan hjÀlpa till ?

jag Àr pÄ ett midispÄr och trycker F11, dÀr vÀljer jag Load instrument, sen letar jag efter Addictive Drums och lÀgger in det. men det kommer inte som ett alternativ att vÀlja? :s

edit: nu fungerar det, tog bort programmet helt Ă„ hĂ„llet, installerade om det och la det i vst-mappen ^^ 😊

Redigerat av perez
Annons
Postat

Du har kollat sÄ att AD finns kvar dÀr det var installerat frÄn start?

PÄ min burk ser det ut sÄ hÀr:

c:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins\Addictive Drums.dll

Det Àr ju inte dÀr det Àr installerat men det Àr dÀrifrÄn den lÀggs till i menyn sÄ att sÀga. Kolla sÄ att din "Addictive Drums.dll" finns i nÄgon av dina VST-plugin-kataloger. Annars Àr det nog nÄgot som gÄtt lite snett.

Postat
Du har kollat sÄ att AD finns kvar dÀr det var installerat frÄn start?

PÄ min burk ser det ut sÄ hÀr:

c:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins\Addictive Drums.dll

Det Àr ju inte dÀr det Àr installerat men det Àr dÀrifrÄn den lÀggs till i menyn sÄ att sÀga. Kolla sÄ att din "Addictive Drums.dll" finns i nÄgon av dina VST-plugin-kataloger. Annars Àr det nog nÄgot som gÄtt lite snett.

tack sÄ mkt, men det funkar fortfarande inte. NÀr jag vÀljer Addictive Drums.dll sÄ laddas det inte upp eller nÄt, Cubase reagerar inte alls, Kanske Àr nÄt bugg. ska testa med EZ

Postat

Testa med supporten pÄ www.xlnaudio.com. De verkar rÀtt snabba med att hjÀlpa till om jag förstÄtt det rÀtt.

Postat
Testa med supporten pÄ www.xlnaudio.com. De verkar rÀtt snabba med att hjÀlpa till om jag förstÄtt det rÀtt.

ok =) Men en grej jag inte förstÄr mig riktigt pÄ, nÀr man lÀgger in pluggar, mÄste man klicka pÄ F11 lÀgga till nÄn standardplugg frÄn cubase och sedan klicka pÄ den lilla disketten som kommer upp dÀr och sedan vÀlja load instrument? KÀnns som jag gör fel men Àr det sÄ man gör? hitta inte nÄt annat stÀlle att ladda in grejerna pÄ:s

/ Mattias

Postat

ok =) Men en grej jag inte förstÄr mig riktigt pÄ, nÀr man lÀgger in pluggar, mÄste man klicka pÄ F11 lÀgga till nÄn standardplugg frÄn cubase och sedan klicka pÄ den lilla disketten som kommer upp dÀr och sedan vÀlja load instrument? KÀnns som jag gör fel men Àr det sÄ man gör? hitta inte nÄt annat stÀlle att ladda in grejerna pÄ:s

/ Mattias

Nja... jag trycker F11, vÀljer plugg, stÀnger de fönstret, vÀljer output-nÄgonting (finns in/output dÀr nÄgonstans) pÄ kanalen i frÄga (i vÀnsterlisten i Cubase), sedan kan ju frÄn samma list klicka fram VST-pluggens fönster för att fixa med ljuden. Lite virrigt nÀr man skall beskriva nÄgot med bara ord...

Postat
Är problemet löst? (StĂ„r "löst" i trĂ„d-beskrivningen)

japp det Ă€r löst, stĂ„r högt upp hur jag gjorde 🙂🙂 lĂ„ter toppenbra dessa trummor, otroligt nöjd. FĂ„r vĂ€l önska sig det i julklapp kanske ? dĂ„ man Ă€r en fattig student 😆

Postat
Är problemet löst? (StĂ„r "löst" i trĂ„d-beskrivningen)

japp det Ă€r löst, stĂ„r högt upp hur jag gjorde 🙂🙂 lĂ„ter toppenbra dessa trummor, otroligt nöjd. FĂ„r vĂ€l önska sig det i julklapp kanske ? dĂ„ man Ă€r en fattig student 😆

ah ok, nice! Ja kolla med tomten, han kör AD i tomteverkstan tror jag 🙂

• 2 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

Hej Alla! 😠

JAg Àr rÀtt ny pÄ digital inspelning, men jag har köpt ett externt ljudkort, cubase och Addictive drums, sÄ min frÄga Àr, hur kopplar jag in Addictive drums i Cubase, för det Àr vÀll en plugin om jag inte Àr helt ute och cyklar?

Tack pĂ„ förhand för svar 😛

Redigerat av Olsberg
SlÄr ihop med tidigare trÄd i Àmnet
Postat

För det första: du har köpt Addictive Drums, men vet inte vad det Ă€r? 😠

För det andra, tryck F11, och ladda in Addictive Drums. Skapa sedan ett midi-spÄr, och sÀtt Addicitve Drums som utgÄng. Som ingÄng kan du sÀtta ditt midi-keyboard om du har nÄgot.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat (redigerat)

Hey, har tagit och skaffat addictive drums och har installerat i Cubase men ahr ingen anning om hur jag öppnar den? ska jag installera den i nÄn speciell map nÀr dom frÄga om VST plugins pÄ installation lr vad ska ajg göra?

Redigerat av Olsberg
SlÄr ihop med tidigare trÄd i Àmnet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.