Jump to content
Annons

Recommended Posts

Milad (oregistrerad)
Postat

Tjena!

Jag ska köpa Pro Tools men undrar om man behöver något speciellt för att få det o funka? tex jag har en Sony Vaio bärbar en bra sådan också, undrar om man behöver M-audi ljudkort för o få det o funka, eller M-audi midi kalvi.? för jag testade programmet på min dator tillsammans med min E-Mu midiklaviatur men det funkade inte.... vad kan detta bero på? programmet kunde inte få kontakt med midiklaviaturen som jag har, därför kan man inte starta programmet heller...

MVH

Mille

Annons
Postat

Ett ProToolsljudkort som Mbox eller Digi002/3 eller ett M-audioljudkort som funkar med PT. Kolla på resp tillverkares webbplats för mer info!

Milad (oregistrerad)
Postat

Vilket är det billigaste alternativet?

madscientist (oregistrerad)
Postat
Vilket är det billigaste alternativet?

Beror på vad du har i hemmet.. har du ett M-audio kort som har stöd för M-powered eller hur det nu svavas så är klart det ett prisvärt alternativ... Men det beror vad du vill uppnå, om ett trummsett ska spelas in så bör man ha fler än två ingångar.

Jag vet att det går med bara stereo men det underlättar lite kan jag tro. Annars tror jag det inte är fasligt dyrt med en m-box av en mindre modell....

Postat

Korrekt! Mbox mini för 2995 känns riktigt billigt.

Annars kostar nog en beggad mbox ett runt tusen-femtonhundra skulle jag tro!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.