Jump to content
Annons

Mixer eller Preamp?


eyestoeyes

Recommended Posts

Hej!

JAg håller på att spela in en del gitarrgrejer och låtar. Jag använder.

POD XT

EMU 0404

Cubase

EZ Drummer

Nu ska jag spela in lite sång också tänkte jag vilket jag knappt hållit på med.

Jag har en ok mikrofon som jag inte använt på länge. Jag får en ok signal om jag kopplar in det på mitt integrerade ljudkort (som e skit) men en väldigt svag signal in i EMU kortet. Det har ju ingen mic ingång.

Så om jag vill få en stark signal med micken, ska jag köpa en preamp då? Eller en mixer eller vad ska man ha?

Tipsa gärna om prisvärda budget grejer. Är ju inget proffs direkt.

Jag funderat om lite.

Om jag vill ha mina monitorer kopplade från EMU kortet och även ha hörlurar kopplade ut från kortet, hur gör man då? Om man vill ha separata volymkanaler.

Och eftersom jag ändå också ska ha både Poden och mikrofonen inkopplade så kanske det är en mixer ändå?

Jag har dock kollat på den preampen som förslogs och den ser ju ganska check ut 😕

Redigerat av eyestoeyes
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En preamp är det lämpligaste valet om du inte har behov av mixerns extra funktioner, utan bara behöver mixern för att kunna spela in med mikrofon.

Studio Projects VTB-1 är en preamp som ger valuta för pengarna. Listpriset på den är 1500:- - och det är den billigaste jag med gott samvete skulle kunna rekommendera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...