Jump to content
Annons

Request - Bassljud


depp

Recommended Posts

http://www.speedyshare.com/454941254.html

Behöver verkligen hjÀlp med att fÄ fram det hÀr ljudet.. Jag syftar inte pÄ kicken nu utan den sÄ kallade reverse bass'en..

snÀlla hjÀlp mig! har verkligen försökt men vettifan hur jag ska göra!

Och jag vill helst lÀra mig att fÄ fram det hÀr ljudet utan samplingar. Möjligtvis dom som redan finns i pogramet..

tack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
http://www.speedyshare.com/454941254.html

Behöver verkligen hjÀlp med att fÄ fram det hÀr ljudet.. Jag syftar inte pÄ kicken nu utan den sÄ kallade reverse bass'en..

snÀlla hjÀlp mig! har verkligen försökt men vettifan hur jag ska göra!

Och jag vill helst lÀra mig att fÄ fram det hÀr ljudet utan samplingar. Möjligtvis dom som redan finns i pogramet..

tack!

Det gÄr nog med en himla massa tweakande med screamer Ä sÄ.

För att fÄ ljudet att lÄta "revers" sÄ skulle jag tippa pÄ att ljudet lÄter lika helatiden, lÄng bas not som duckar för basstrumman.

Annars kan man anvÀnda revers i rv7000. Som sagt, det blir mycket tweakande :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÄ farligt Àr det vÀl inte.

Att det lÄter som det gör Àr ju sidechain eller bara fÄ det att ducka nÀr kicken slÄr.

Och sjÀlva ljudet Àr vÀl en sÄgtand eller fyrkantsvÄg med mkt dist. Lek runt lite med Screamen sÄ fÄru till det :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÄ farligt Àr det vÀl inte.

Att det lÄter som det gör Àr ju sidechain eller bara fÄ det att ducka nÀr kicken slÄr.

Och sjĂ€lva ljudet Ă€r vĂ€l en sĂ„gtand eller fyrkantsvĂ„g med mkt dist. Lek runt lite med Screamen sĂ„ fĂ„ru till det 😛

Det Àr det som Àr grejen. Jag har ingen aning om hur man sidechainar och sÄnt!

Om nÄgon skulle kunna göra ett exempel och lÀgga upp det hade jag blitt glad... jÀtte glad :rolleyes:

Jag vet att det igentligen Àr "fel" att be nÄgon annan skapa ett ljud Ät en, men jag har verkligen försökt, hÄllt pÄ med reverb, eq, scream m.m... men ingen aning om hur man fÄr fram det ljudet

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÄ farligt Àr det vÀl inte.

Att det lÄter som det gör Àr ju sidechain eller bara fÄ det att ducka nÀr kicken slÄr.

Och sjĂ€lva ljudet Ă€r vĂ€l en sĂ„gtand eller fyrkantsvĂ„g med mkt dist. Lek runt lite med Screamen sĂ„ fĂ„ru till det 🙂

Det Àr det som Àr grejen. Jag har ingen aning om hur man sidechainar och sÄnt!

Om nĂ„gon skulle kunna göra ett exempel och lĂ€gga upp det hade jag blitt glad... jĂ€tte glad 🙂

Jag vet att det igentligen Àr "fel" att be nÄgon annan skapa ett ljud Ät en, men jag har verkligen försökt, hÄllt pÄ med reverb, eq, scream m.m... men ingen aning om hur man fÄr fram det ljudet

Hej ..kolla in dl sektionen dÀr finns i reasonspecial nummret....perfa excempel pÄ duckningochsidechaining...hÄller sjÀlvpÄoch skruvar....kul som faen..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
Orka betala! đŸ˜Č

Fan ingen som kan hjĂ€lpa mig 😄

Bra instÀllning du har.

Orka hjÀlpa till!

Kasta 4 000 spÀnn i havet bara!

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
inget fel pÄ min instÀllning.. tycker bara det Àr jÀvligt mesigt att behöva betala för nÄgot som nÄn skulle kunna hjÀlpa till med.

Kanske var lite tufft av mig men Reason kostar 4 000:- och ett specialnummer med Reason under 100:- och du lÀr dig massvis i detta nummer. Det var sÄ jag tÀnkte...

Du har ju haft tid under sommaren att ligga i hĂ€ngmattan och lĂ€st om Reason â˜ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

http://www.speedyshare.com/454941254.html

Behöver verkligen hjÀlp med att fÄ fram det hÀr ljudet.. Jag syftar inte pÄ kicken nu utan den sÄ kallade reverse bass'en..

snÀlla hjÀlp mig! har verkligen försökt men vettifan hur jag ska göra!

Och jag vill helst lÀra mig att fÄ fram det hÀr ljudet utan samplingar. Möjligtvis dom som redan finns i pogramet..

tack!

Jag hade gĂ€rna gjort det Ă„t dig, om jag inte hade tyck sĂ„ illa om musikstilen. 🙂

Det dÀr Reason specialet Àr fan trevligare att blÀdra i Àn vad det var att blÀdra i porrblaskor nÀr man var 13.

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag hade gĂ€rna gjort det Ă„t dig, om jag inte hade tyck sĂ„ illa om musikstilen. â˜ș

LĂ€ttare sagt Ă€n gjort 😛

Ja... det tog ju bara 10 sek att sĂ€ga det sĂ„. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...