Jump to content
Annons

Motu Ultralite+elgitarr


Jossan

Recommended Posts

Jag har problem med att det blir för hög insignal när jag spelar in elgitarr direkt i Motu Ultralite's combojack där det finns en mikpreamp. Jag sätter gainen så lågt som det går och ändå klipper det i Logic. Pad-funktionen funkar inte när man kör i telejacket, så där finns ingen hjälp att få. Hur gör jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det finns både GAIN och TRIM för samtliga kanaler. Trim för mic ingångarna justeras med de dedicerade reglagen på frontpanelen. Gain justeras i mixen (mix1, mix2 etc.).

Nått som hjälper?

Trim har jag på 0, och gain likaså. Men gain påverkar väl inte nivån in i Logic, utan bara den direkta lyssningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fyra olika "mixar" som skickar ljudet till olika utgångar (valfri sådan). sid 58 i manualen ...ööhh, jag måste bli tråkig här för jag har bara manualen att tillgå just nu 😛

Funkar inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag kan komma på som funkar är att välja "mixen" som inspelningskälla. I stället för att välja ANALOG 1 eller 2 (direkttappning av gitarren) som input till logic spåret så välj Mix1 (eller den mix som skickar till mainout). Sedan går det att platta till vilken signal som helst :rolleyes:

Mha CueMix Consolen är det sedan bara att dra i rätt regel och signalen dämpas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag har problem med att det blir för hög insignal när jag spelar in elgitarr direkt i Motu Ultralite's combojack där det finns en mikpreamp. Jag sätter gainen så lågt som det går och ändå klipper det i Logic. Pad-funktionen funkar inte när man kör i telejacket, så där finns ingen hjälp att få. Hur gör jag?

För mig funkar det direkt, men jag kör cubase. Du kanske måste sänka inspelnings singnalen i Logic, men jag vet inte hur man gör i det programmet.

Har du någon förstärkar simulator eller nått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...