Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Okej, det börjar bli ganska sent så jag skriver mer eller mindre i all hast innan det blir några timmars sömn för min del.

Jag har länge funderat på att anordna en festival. Jag har ganska bra kontakter vad gäller band och musikutrustning, ljus och scen och allt vad som tillkommer på den fronten.

Men utöver det så är det tusen andra praktiska detaljer att ta hänsyn till, såsom stängsel/inhägnad, ölförsäljning (+ tillståndsansökan tillkommer), vakter etc, vad man borde ta i inträde och hur man borde placera "festivalen" rent strategiskt/geografiskt. Hur länge? 2 dar?

Tänkte att det kanske finns en del som har erfarenheter att dela med sig av i just detta sammanhanget?

Tacksam för alla tips!

/Robin

Annons
Postat

Har aldrig anordnat någon festival. Men jag vet att det finns någonting som heter Kontaktnätet som är en organisation för folk som anordnar spelningar där borde du kunna få den information du behöver.

En annan väg är att vända dig till tex. Hultsfred eller någon arrangör som har erfarenhet det brukar alltid finnas någon som är villig att hjälpa. Dock kan det vara så att nu under högsäsong har dom inte tid men ofta är det vänliga själar som arrangerar och som gärna kommer med tips.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.