Jump to content
Annons

Fender ?Mexico?


blackDog

Recommended Posts

Har tänkt och köpa en fender stratocaster, min budget ligger på 4000kr, så min fråga är ska jag leta efter en mexico eller USA. dem usa ja har hittat under 4000 är väldigt slita, medans man får en ganska fräsh mexico för samma pengar. ? så vad är bäst och välja om man tänker på kvalite o sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du ska köpa en gitarr som du har chans att provspela. sedan köper du den du trivs bäst med.

du kan förståss propagera för att kvaliten skulle tänkas vara bättre på en usa-modell, men sedan kanske du sitter med en gitarr med slitna bandstavar, utnötta gängor för svajarmen och glapp i elektroniken.

1. prova gitarrer

2. köp den du trivs bäst med.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag hade satsat på en Fender Strata Made in Mexico, om man nu kan hitta en för så lite som 4000 kr. En Amerikabyggd måste väl vara ett vrak?

Eller har du hittat en site man inte känner till?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Ebay för sjutton, där finns många stratocasters att välja bland, till kanonpriser.

SÅÅ lågt? Det måste jag kolla in!!

😛🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en Fender reissue i New York 'made in Mexico'.

Den var 30% billigare än motsvarande USA-byggda.

Jag märkte ingen skillnad på gitarrerna.

Betalade 670 USD+Tax vilket inte är så billigt jämfört med nätpriserna.

Man fick ta den som handbagage ialla fall efter lite tjat.

Kent J.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Fourplay (oregistrerad)
Kommer nog att bli en Mexico, hittaden en väldigt härlig svart, med inte allt för mycket slitage, som även passar in i min budget. " tacksam för alla svar".

Jag skulle överväga att köpa en Mexico och istället satsa på en Squier Standard modell.

Där får du likvärdig gitarr för mindre pengar. Fast det är klart det kanske inte är alla exemplar som är kanon.

Jag hade dock turen att få ett grymt exemplar som jag själv tycker känns bättre än många Fender Stratocaster som jag testat i olika prisklasser. Men som sagt noga är att du prövar gitarren före du köper den så att du vet konkret var du får och inte bara ser en bild på en gitarr och köper den och hoppas sen att den ska vara bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...