attticus Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 (redigerat) tjena Ăr de uppfrĂ€st i en fender stratocaster 60ÂŽs sĂ„ att man kan sĂ€tta i humbucker? eller lĂ€r man frĂ€sa upp ett större hĂ„l sjĂ€lv sĂ„ att en humbucker ska fĂ„ plats? hade tĂ€nkt mig nĂ„t sĂ„nt hĂ€r http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP....umpTo=OfferList Kommentera đ Redigerat 6 juli 2007 av attticus
Martin Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 (redigerat) Om man bryter i sÀr din dumma formulering sÄ Àr en skön hals nÄgot helt subjektivt och bra mickar subjektivt utifrÄn den musikstilen du ska spela. Halsen kan DU bara avgöra om den Àr skön eller inte och vissa mickar fungerar inte alls i vissa musikstilar etc. Gitarren i frÄga Àr en 60's Stratocaster, en gitarr som fÄngar dÄvarande era och sound. Fanns det Punk eller "hÄrd" Rock pÄ 60-talet? Nja...du förstÄr vart jag vill komma.. Mickarna i gitarren har nog inte sÄ hög output (eftersom det inte krÀvdes pÄ den tiden), och dessutom Àr dem av typen single-coil sÄ du kommer fÄ en hel del brus om du gillar att anvÀnda moderna distar. Om du absolut vill ha en 60's Stratocaster kan du ju köpa nya mickar till den. Men det blir ju bra mycket dyrare Àn att direkt köpa en modernare strata med ett ljudideal som passar dig bÀttre... Om jag var du skulle jag kolla pÄ en Fat strat, med humbucker i stalllÀge: http://www.imuso.co.uk/ProductDetail.asp?StockCode=EG00362 Redigerat 29 juni 2007 av Martin
attticus Postat 30 juni 2007 TrÄdstartare Postat 30 juni 2007 stratocaster mexico dÄ? passar dom bÀttre?
blackDog Postat 30 juni 2007 Postat 30 juni 2007 det beror pÄ hur stora krav du har pÄ ditt instrument men ja tror det Àr bÀst o gÄ och testa nÄgra gitarrer sÄ man fÄr en egen uppfattning om hur dem lÄter och sÄ, alla spelar juh olika, sÄ samma gitarr som jag tycker funkar till punk kanske du tycker Àr vÀrdelös
sixties Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 till 77-punk som ofta har lite tunnare och mindre distat ljud kan nog fender funka bra. men jag skulle nog hellre satsa pÄ nÄgot med humbuckers. tex hagström swede. prova lite olika gitarrer och kÀnn hur de funkar för dig. hÄller sjÀlv pÄ och testar olika gitarrer för att hitta en som lÄter bra, Àr skön att lira pÄ och snygga att se pÄ. valet nu stÄr mellan Hagström swede, Mosrite, Gibson LP studio, Eastwood JR Elite (mosrite kopia), Eastwood Airline Map.(kopia av Walco National map) har Àven provat, fender Strata. Telecaster, jaguar, mustang, epiphone, Dusenburg, Metropolitan (national map kopia), Burns. jag gillade gibson/hagström halsarna bÀttre Àr fender/Burns halsarna. jag lirar punk, 60-tal (garage punk), RockŽnŽroll.
stegrarn Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 tjena Ăr de uppfrĂ€st i en fender stratocaster 60ÂŽs sĂ„ att man kan sĂ€tta i humbucker? eller lĂ€r man frĂ€sa upp ett större hĂ„l sjĂ€lv sĂ„ att en humbucker ska fĂ„ plats? hade tĂ€nkt mig nĂ„t sĂ„nt hĂ€r http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP....umpTo=OfferList Kommentera đ Du kan ju köpa en humbucker i single coil-format annars, dĂ„ behöver du varken frĂ€sa i kroppen eller ens byta plektrumskydd. Kolla seymour Duncans sortimen, dom gör flera av sina populĂ€raste humbuckers i single-format..
Bajenuffe1 Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Jag kan inte bara skita i att tipsa om denna gitarr.. Sixties kommer bli tokig pÄ mig, men det skiter jag i.... Detta Àr den ultimata punkpaddeln! Inte en massa jÀvla kontroller att hÄlla reda pÄ, Ett fantastiskt ljud (Capt. Sensibles first choice), och med en kropp som klara det mesta i röj vÀg! SÄ fort jag hittar nÄgonstans dÀr denna kan köpas sÄ kommer ÄtminstÄnde jag slÄ till.. Den Àr inte hutlöst dyr heller.. Ltd (Esp) Viper 301 Luktar lite SG om designen! /Uffe
Bajenuffe1 Postat 8 juli 2007 Postat 8 juli 2007 MÄste bara Ä lÀgga in denna bild pÄ min gitarrmÀstare in action med sin "Viper" /Uffe
attticus Postat 8 juli 2007 TrĂ„dstartare Postat 8 juli 2007 (redigerat) Nice! đ jag vill helst ha en strata för att jag tycker att dom e sĂ„ jĂ€vla sköna att spela pĂ„ och Ă€r sĂ„ snygga:P men de Ă€r bara mickarna som Ă€r fel. gillar att köra med mycket dist (lirar mest punk/rock) och gör man de med en fender sĂ„ blir de sĂ„ mycket brus sĂ„ dĂ€rför undrar jag om de Ă€r utfrĂ€st i en strata sĂ„ att de gĂ„r att sĂ€tta i en seymour duncan invader i den, ocksĂ„ funderar jag pĂ„ att ta bort micken i middle position eller va de heter för att jag tycker att den Ă€r i vĂ€gen nĂ€r man spelar:P Redigerat 8 juli 2007 av attticus
Emil Postat 8 juli 2007 Postat 8 juli 2007 En alldeles utmÀrkt punkgitarr: Fender Fat Strat (Mexico)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.