Jump to content
Annons

Om att lägga ett bud på Ebay

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Jag har aldrig lagt ett bud på någonting på Ebay. Jag undrar hur det fungerar egentligen, för i rutan för budgivning så skulle man skriva in det bud som man kan tänka sig vara ens MAXIMALA bud. Hmm... Antag att någon bjudit £100 för en gura, men så vill man gå över det och sätter £150 t.ex, som sitt maximala bud, dvs. det som är ens absoluta gräns. Men efter någon dag har någon bjudit ännu mer, låt säga £180. Det ligger alltså över ens maximala bud som man har angett tidigare. KAN MAN ÄNDRA SITT MAXIMALA BUD SENARE??

😆

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat
Hej!

Jag har aldrig lagt ett bud på någonting på Ebay. Jag undrar hur det fungerar egentligen, för i rutan för budgivning så skulle man skriva in det bud som man kan tänka sig vara ens MAXIMALA bud. Hmm... Antag att någon bjudit £100 för en gura, men så vill man gå över det och sätter £150 t.ex, som sitt maximala bud, dvs. det som är ens absoluta gräns. Men efter någon dag har någon bjudit ännu mer, låt säga £180. Det ligger alltså över ens maxiamal bud som man har angett tidigare. KAN MAN ÄNDRA SITT MAXIMALA BUD SENARE??

😆

Visst kan du det. Du får dessutom ett mail om någon bjuder över dig. Lycka till!

/Dex (svår Ebay-addict)

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Hej!

Jag har aldrig lagt ett bud på någonting på Ebay. Jag undrar hur det fungerar egentligen, för i rutan för budgivning så skulle man skriva in det bud som man kan tänka sig vara ens MAXIMALA bud. Hmm... Antag att någon bjudit £100 för en gura, men så vill man gå över det och sätter £150 t.ex, som sitt maximala bud, dvs. det som är ens absoluta gräns. Men efter någon dag har någon bjudit ännu mer, låt säga £180. Det ligger alltså över ens maxiamal bud som man har angett tidigare. KAN MAN ÄNDRA SITT MAXIMALA BUD SENARE??

😲

Visst kan du det. Du får dessutom ett mail om någon bjuder över dig. Lycka till!

/Dex (svår Ebay-addict)

Tack! Då behöver de ju inte kalla det ens "maximala bud", det kunde hellre heta "ditt bud" bara... 😱

Redigerat av musik
Postat

Men det är vad det är. Du kan få betala mindre än ditt maxbud, det läggs en bit över näst högsta.

G.

musik (oregistrerad)
Postat

Tufft. Brozzan har berättat att de flesta buden brukar komma in sista minutrarna. Priset kan öka från 1000 kr till 15000 kr på en enda minut. Alla sitter redo och trycker i en slags duell. Tufft.

😱

Postat

Även jag är en flitig Ebayare.

Ebay bjuder automatiskt åt dig upp till ditt maxbud.

Ett tips när du ska bjuda är att lägga budet ca 10 sekunder innan slut. Den snabbe väntar 3-5 sekunder innan.

Då ska du redan ha skrivit in summa innan sista trycket för snabbhets skull.

Även om du kommit överens med säljaren att skicka till Sverige så kanske det inte står så i annonsen.

Då får du alltid en till förfrågan som du måste klicka ja på efter att du klickat på Place bid knappen.

Detta måste man ha med i beräkningen i slutsekunderna.

När du klickar på F5 (uppdatera) för att se hur många sekunder som är kvar så får du ett hum om hur länge du kan vänta innan sidan hinner uppdateras (beroende på din uppkoppling mm). Ha inga andra program igång som slöar ner.

För att slippa trycka på F5 hela tiden så synka en av dina klockor med Ebays annonstid.

Då får du perfekt koll på sekunderna och kan lugnt skriva in budet.

Du kan ju gå in på några auktioner där som är i slutskedet och se om det blir en spännande utgång.

Om jag inte minns fel så finns det även en liten online tutorial på Ebay som simulerar en auktion.

Ha alltid fraktkostnad mm klart med säljaren innan köp.

Här är en länk till USPS (usa till sverige) där du lätt kollar upp vad varan kommer att kosta att skicka hit,

så att du inte blir lurad. UPS är mycket dyrare!

http://ircalc.usps.gov/default.aspx?Mode=I...e&CID=10411

Det är en skön känsla att fynda på Ebay, lycka till! 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.