Jump to content
Annons

Hack?


oloan808 (oregistrerad)

Recommended Posts

oloan808 (oregistrerad)

Yeas, antligen klar med mina 2 produktioner...eller kanske inte. Allt låter bra förutom att det är två hack under sticket, låter alltså som när en skiva hackar. Hör inget i cubase när jag lyssnar, men blir något fel i mixdownen (antar jag). På min brända skiva finns i vart fall två hack i låten. Några tips, idéer vad detta kan vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prova att kör "real time" export, glöm inte att ställa upp ev. reverbs, effekter till high quality innan, ställ upp latencyn med.

Annars prova byt drivrutiner till ljudkort och moderkort (om du har). Ladda hem programmet Prime 95 och kolla om din processor räknar rätt med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeas, antligen klar med mina 2 produktioner...eller kanske inte. Allt låter bra förutom att det är två hack under sticket, låter alltså som när en skiva hackar. Hör inget i cubase när jag lyssnar, men blir något fel i mixdownen (antar jag). På min brända skiva finns i vart fall två hack i låten. Några tips, idéer vad detta kan vara?

Har du lyssnat på den nedmixade filen?

Tämligen övertygad att det e din bränning som gick måttligt bra....

/Mattias, som borde jobba å inte skriva saker på inturnätet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...