Ÿoffe Postat 26 juni 2007 Postat 26 juni 2007 Hej Long time no see. Jag tÀnkte höra om nÄgon har en gammal "ljudmatta" som ligger och skrÀpar pÄ sin hÄrddisk som det aldrig blev nÄgot av med. Saken Àr den att nÄgra goda vÀnner hÄller pÄ med en hjÀlpinsats i Sierra Leone, dÀr de har byggt en skola för förÀldralösa barn. Senast de var ner sÄ filmade de en del. Den filmen ska nu visas bland annat för oss medlemmar i Portees vÀnförening, men ocksÄ pÄ informationsmöten för att vÀrva flera medlemmar. Filmen Àr bÄde mörk och ljus i sin kÀnsla. Det mörka representeras av vad barnen tvingats gÄ igenom, hur mÄnga som blivit dödade av rebellerna, och under vilka förhÄllanden som befolkningen lever. Det ljusa Àr den skillnad för byn, men framförallt för barnen som hjÀlpinsatsen gjort. Jag försöker hjÀlpa till med det lilla jag kan för att göra filmen sÄ bra som möjligt. I textpartierna (fakta om Sierra Leone och förhÄllanden dÀr) samt under speakerrösten sÄ hade det suttit fint med en "tung och mörk" ljudmatta, för att förstÀrka kÀnslan. SÄ om nÄgon har en sÄdan snutt liggande fÄr du gÀrna posta den till mig i mp3format. Jag tror ni fattar vad jag menar. Inget fÀrdigt opus, inget tjoflöjt. Skulle kunna rÀcka med en enda lÄng dramatisk ton. AnvÀndbarheten i filmen avgörs ju lite av hur det lÄter sÄklart. Varför gör jag inte detta sjÀlv dÄ? NÀe, jag har fortfarande inte kommit igÄng efter Äsknedslaget förra hösten dÄ alla mina grejjer kaputterade. Har du nÄgot? Som du förstÄr finns inga ekonomiska medel att ersÀtta dig med eftersom allt sker pÄ ideell basis.. BÀsta hÀlsningar till er alla frÄn Ÿoffe
Twilight_Zound Postat 26 juni 2007 Postat 26 juni 2007 Jag gör det gratis... FÄr man tillgÄng till filmmatrl? SÄ man fÄr ett hum över kÀnslan i det hela...
JonesH Postat 26 juni 2007 Postat 26 juni 2007 Du har PM đ Vet inte om den passar, men ring mig sĂ„ skickar jag den.
Ÿoffe Postat 26 juni 2007 TrÄdstartare Postat 26 juni 2007 Jag gör det gratis...FÄr man tillgÄng till filmmatrl? SÄ man fÄr ett hum över kÀnslan i det hela... Tack, sÄdant vÀrmer Filmen hÄller pÄ att bearbetas just nu, det har varit ett himla meckande eftersom windows movie maker inte ville ta formatet frÄn kameran. Men förhoppningsvis har kompisen hittat ett översÀttningsprogram. NÀr den Àr klar sÄ ska jag hitta nÄgot stÀlle dÀr jag kan lÀgga ut den sÄ ni fÄr se.. Just nu har jag tvÄ mattor pÄ gÄng tack vare er. /Roffe
Ÿoffe Postat 26 juni 2007 TrÄdstartare Postat 26 juni 2007 Jag gör det gratis...FÄr man tillgÄng till filmmatrl? SÄ man fÄr ett hum över kÀnslan i det hela... Tack, sÄdant vÀrmer Filmen hÄller pÄ att bearbetas just nu, det har varit ett himla meckande eftersom windows movie maker inte ville ta formatet frÄn kameran. Men förhoppningsvis har kompisen hittat ett översÀttningsprogram. NÀr den Àr klar sÄ ska jag hitta nÄgot stÀlle dÀr jag kan lÀgga ut den sÄ ni fÄr se.. Just nu har jag tvÄ mattor pÄ gÄng tack vare er. /Roffe ps visst Àr det sÄ att det bara gÄr att jobba med tvÄ ljudspÄr i windows movie maker? Jag skulle egentligen behöva tre, originalljud, ljudmatta och speaker..
JonesH Postat 27 juni 2007 Postat 27 juni 2007 ps visst Àr det sÄ att det bara gÄr att jobba med tvÄ ljudspÄr i windows movie maker? Jag skulle egentligen behöva tre, originalljud, ljudmatta och speaker.. Ingen mac i nÀrheten med iMovie? kolla pÄ http://www.avid.com/products/freedv/index.asp http://labs.adobe.com/technologies/premierecs3/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.