Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej

Long time no see.

Jag tänkte höra om någon har en gammal "ljudmatta" som ligger och skräpar på sin hårddisk som det aldrig blev något av med.

Saken är den att några goda vänner håller på med en hjälpinsats i Sierra Leone, där de har byggt en skola för föräldralösa barn. Senast de var ner så filmade de en del. Den filmen ska nu visas bland annat för oss medlemmar i Portees vänförening, men också på informationsmöten för att värva flera medlemmar. Filmen är både mörk och ljus i sin känsla. Det mörka representeras av vad barnen tvingats gå igenom, hur många som blivit dödade av rebellerna, och under vilka förhållanden som befolkningen lever. Det ljusa är den skillnad för byn, men framförallt för barnen som hjälpinsatsen gjort.

Jag försöker hjälpa till med det lilla jag kan för att göra filmen så bra som möjligt.

I textpartierna (fakta om Sierra Leone och förhållanden där) samt under speakerrösten så hade det suttit fint med en "tung och mörk" ljudmatta, för att förstärka känslan.

Så om någon har en sådan snutt liggande får du gärna posta den till mig i mp3format.

Jag tror ni fattar vad jag menar. Inget färdigt opus, inget tjoflöjt. Skulle kunna räcka med en enda lång dramatisk ton. Användbarheten i filmen avgörs ju lite av hur det låter såklart. Varför gör jag inte detta själv då? Näe, jag har fortfarande inte kommit igång efter åsknedslaget förra hösten då alla mina grejjer kaputterade.

Har du något? Som du förstår finns inga ekonomiska medel att ersätta dig med eftersom allt sker på ideell basis..

Bästa hälsningar till er alla från

®offe

Annons
Posted
Jag gör det gratis...

Får man tillgång till filmmatrl?

Så man får ett hum över känslan i det hela...

Tack, sådant värmer

Filmen håller på att bearbetas just nu, det har varit ett himla meckande eftersom windows movie maker inte ville ta formatet från kameran. Men förhoppningsvis har kompisen hittat ett översättningsprogram. När den är klar så ska jag hitta något ställe där jag kan lägga ut den så ni får se..

Just nu har jag två mattor på gång tack vare er.

/Roffe

Posted
Jag gör det gratis...

Får man tillgång till filmmatrl?

Så man får ett hum över känslan i det hela...

Tack, sådant värmer

Filmen håller på att bearbetas just nu, det har varit ett himla meckande eftersom windows movie maker inte ville ta formatet från kameran. Men förhoppningsvis har kompisen hittat ett översättningsprogram. När den är klar så ska jag hitta något ställe där jag kan lägga ut den så ni får se..

Just nu har jag två mattor på gång tack vare er.

/Roffe

ps visst är det så att det bara går att jobba med två ljudspår i windows movie maker? Jag skulle egentligen behöva tre, originalljud, ljudmatta och speaker..