Jump to content
Annons

drums overkill?


dimmfrost

Recommended Posts

Jag är sugen på att köpa en schysst trummaskin (vsti) med det där sköna 80-talssoundet. va inne på 4sound igår och kollade. dom visade mig drums overkill, som det också stod om i dagens studio. frågan lyder: är drums overkill det bästa alternativet? eller finns det nån bättre, billigare och snyggare?

någon som har egen erfarenthet av ovan nämnda trummaskin? berätta gärna!

/simon

Redigerat av dimmfrost
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är sugen på att köpa en schysst trummaskin (vsti) med det där sköna 80-talssoundet. va inne på 4sound igår och kollade. dom visade mig drums overkill, som det också stod om i dagens studio. frågan lyder: är drums overkill det bästa alternativet? eller finns det nån bättre, billigare och snyggare?

någon som har egen erfarenthet av ovan nämnda trummaskin? berätta gärna!

/simon

Ska du ha 80-tals sound så finns rätt många sample arkiv du kan ladda hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det medföljande samplingsbiblioteket till NI's Battery 3 går inte av för hackor heller. Fast då åker man ju på en sjuhelvetes trumsampler också till på köpet. Inte gratis, men det är väl kanske inte Drums Overkill heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev i testet så hade jag gärna sett att man helt fokuserat på trummaskinerna i Drums Overkill och hoppar över de nyare samplingarna. Det är dock ett helt okej ljudbibliotek med ett rejält antal välsamplade trummaskiner.

Här är en tråd på KVR Audio med tips på andra ljudbibliotek och liknande:

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...asc&start=0

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...