Jump to content
Annons

Logic VS Protools


Crusner

Recommended Posts

Annons
Vad anser ni är skillnaden mellan Logic Pro och Protools på audio inspelning/editering osv?

aj aj aj nu öppnade du en burk med mask. 😑

för mig så är PT suveränt överlägset Logic i audioinspelning och -redigering.

(jag brukar komponera/skissa i Logic och sedan mixa/redigera i PT.)

skillnaden ligger i PT's hanterande av audio samt dess enkla (men djupa) uppbyggnad.

men. detta är en personlig erfarenhet. och ett personligt tyckande. jag känner dem som tycker likadant fast tvärtom.

frågan är varför ställer du frågan? ska du köpa en DAW och tvekar mellan L och PT? Eller?

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad anser ni är skillnaden mellan Logic Pro och Protools på audio inspelning/editering osv?

aj aj aj nu öppnade du en burk med mask. 😏

för mig så är PT suveränt överlägset Logic i audioinspelning och -redigering.

(jag brukar komponera/skissa i Logic och sedan mixa/redigera i PT.)

skillnaden ligger i PT's hanterande av audio samt dess enkla (men djupa) uppbyggnad.

men. detta är en personlig erfarenhet. och ett personligt tyckande. jag känner dem som tycker likadant fast tvärtom.

frågan är varför ställer du frågan? ska du köpa en DAW och tvekar mellan L och PT? Eller?

Tjena!

Jag kör nu protools LE och ska gå över till logic pro. Håller mest på med audio för det är det jag tycker är mänskligt:P Ville bara få lite spekulationer om skillnaden och vad skillnaden är.

MVH

Crusner

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...