Jocke B (oregistrerad) Postat 3 juni 2007 Postat 3 juni 2007 Tja! Kan nån förklara för mig vad jag gör för fel om jag inte får en extern effektprocessor.. att fungera? Effekten är kopplad från out till in på ljudkortet med send/return (tele) kablar......o vise vers in/out, på input-out 5 på interfacet. I Logic har inserts/ Helper/ I/O inställd på just KANAL 5-6 in/out men får inget svar på effekten. Har provat att bussa osv men inget händer?? Vad har jag missat??
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Låter ju jäkla konstigt borde väl gå att sända via en buss och sätta bussens out på en ledig out på ljudkortets interface. Sen in i effekten och out och ut tillbaka på en ledig in i interfacet och sätt en ledig buss eller aux på den ingången och dosera loopen med regeln där. Minns inte om det går att sätta in på Bussar men om inte så går det väl på en aux tror jag. Annars får du väl offra en ledig kanal men då är det väl på med rec på den som gäller kan jag tro annars hörs det väl inget. Nackdelen där är ju att det blir inspelat då men det kanske kan vara bra oxå under vissa omständligheter. Lycka till Göran
Emil Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Dubbelkolla alla kopplingar och försök att tänka riktigt logiskt. Från ditt ljudkorts Output 5-6 (eller vilken du nu vill använda) drar du två kablar (vänster plus höger) till effektprocessorns ingångar. Effektprocessorns utgångar kopplar du med två sladdar in på två ingångar på ljudkortet t ex 5-6. Glöm inte att dubbelkolla att du har satt rätt in och utgångar i I/O-pluggen i Logic. Gör du såhär ska det fungera. Tänk på att offline-bounce inte fungerar med externa effekter.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Det blir ju oerhört opraktiskt att inte kunna få med effekten när man bouncar. Bättre att ställa in i mixern så att grejorna kommer med så slipper man ju tjafsa med det sen. Göran
Emil Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Det blir ju oerhört opraktiskt att inte kunna få med effekten när man bouncar. Bättre att ställa in i mixern så att grejorna kommer med så slipper man ju tjafsa med det sen.Göran Klart man får med effekterna i nermixningen, men bara då man kör en real-time bounce.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Ja jag tänkte väl det nån ordning får det ju va.
Jocke B (oregistrerad) Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Tack för hjälpen! 😱 Bytte kablar och gick igenom varje kanal hos I/O pluggen. Det visade sig att kanal 5-6 out analog på interfacet ligger på kanal 7-8 hos I/O. Beror troligen på att L/Right räknas som 1-2 out här, vilket det inte gör på kortet. Aja får väl trixa lite med A-konfigurationen och namnge labels på kanalerna så det inte blir allt för förvirrande............. Bounce real-time/live
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.